بیل‌گیتس مطرح کرد؛

10 فناوری که سال 2019 را دگرگون می کنند

10 فناوری که سال 2019 را دگرگون می کنند
جمعه 10 اسفند 1397 - 08:26

بیل‌گیتس موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت لیستی از 10 فناوری که سال 2019 میلادی را دگرگون می کنند را منتشر کرده است.

العالم - گوناگون

فوربس -- این لیست در مجله بررسی های تکنولوژی های MIT منتشر شده است؛ این مجله هرسال لیستی از فناوری هایی که با توسعه آنها زندگی بشر دچار تحول می شوند را در اختیار مخاطبان اش قرار می دهد.

در لیست ارائه شده توسط گیتس به افزایش مهارت ربات ها برای کار کردن و در دست گرفتن اشیا اطراف خود و موج جدید قدرت هسته ای که در آن راکتورها در فرایند هم‌جوشی آلودگی کمتری تولید می کنند اشاره شده است.

در ردیف سوم لیست منتشر شده، به گسترش فناوری تشخیص سریع زایمان زودرس و جلوگیری از تولد کودکان نارس با استفاده از توسعه آزمایش خون در جهت جلوگیری از مرگ نوزدان اشاره شده است.

در ردیف چهارم این لیست، بیل گیتس توسعه کاوشگری در ابعاد یک قرص را پیش بینی کرده است، این قرص پس از بلعیدن توسط بیمار امکان فیلمبرداری از دستگاه های گوارشی را میسر می کند؛ او همچنین پیش بینی کرده است در سال 2019 میلادی واکنسن ضدسرطان در اختیار مردم قرار می گیرد؛ این واکسن با استفاده از سیستم دفاعی بدن فرد مبارزه با تومور را محیا می کند.

تولید برگر بدون گوشت با طعم مشابه گوشت برای گیاه‌خواران نیز یکی از پیش‌بینی های گیتس برای سال جاری است.

در ادامه این لیست بیل گیتس معتقد است از فناوری هایی که می تواند زندگی بشر را دچار تحول کند توسعه دستگاه هایی اقتصادی برای جذب co2 موجود در هواست؛ تولید و عرضه دستگاه ها قابل حمل مچی برای بیماران قلبی که می تواند موج سکته های قلبی را کاهش دهد از فناوری های پیش بینی شده توسط گیتس برای بهتر شدن زندگی انسانها در سال 2019 است.

سیستم تخلیه فاضلاب انسانی بدون ضرر رساندن به اکوسیستم و دفع بی ضرر آن در طبیعت و همچنین دسترسی راحت و ارزان به سرویس بهداشتی نیز در ردیف 9 این لیست قرار گرفته است.

گیتس در انتها پیش بینی کرده است که فناوری دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی از فناوری هایی است که توسعه آن در سال 2019 به صورت چشمگیری بهتر می شود و می تواند به کمک بشر بیاید.

پربیننده ترین خبرها