آمریکا طلاها را از سوریه به کجا می برد؟

آمریکا طلاها را از سوریه به کجا می برد؟
جمعه 10 اسفند 1397 - 14:30

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرده، ارتش آمریکا حدود 50 تن طلا را از سوریه خارج کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش اسپوتنیک، سانا با استناد به منابع محلی گزارش داده که ارتش آمریکا حدود 50 تن طلا را از این کشور خارج کرده است.

بنابر گزارش های منتشر شده، نظامیان امریکایی این طلاها را از گروه های مسلح و شبه نظامیان گرفته و در مقابل قول داده اند امنیت آنها را تامین کنند.

بنابر اعلام سانا، تروریست ها طلاهای غارت شده را در حوالی نقطه مسکونی باغوز پنهان کرده بودند. این نقطه مسکونی در استان دیرالزور سوریه قرار دارد که یکی از آخرین تکیه گاه های گروه های مسلح و شبه نظامیان است و نیروهای مسلح آمریکا آنرا محاصره کرده اند.

گویا شبه نظامیان حدود 40 تن طلا به آمریکایی ها تحویل داده اند. علاوه بر این نظامیان امریکایی پیشتر حدود 10 تن طلا دردیگر مخفی گاه های تروریست ها پیدا کرده بودند.

بنابر این گزارش، نظامیان آمریکایی طلاها را شب هنگام با بالگردها از محل خارج کرده اند.

درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور این کشور در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین آنها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با گروه های مسلح و تروریستی دست یافته اند.

آمریکا از سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، بدون موافقت سوریه در خاک این کشور حضور یافته و طی عملیات های متعدد نظامی شمار زیادی از شهروندان سوری را به خاک وخون کشیده است.

پربیننده ترین خبرها