ادعاهای واهی الجبیر علیه ایران در نشست ابوظبی

ادعاهای واهی الجبیر علیه ایران در نشست ابوظبی
شنبه 11 اسفند 1397 - 17:12

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان روز شنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در امارات، در ادامه سیاست های ضد ایرانی ریاض، بار دیگر ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش روزنامه اماراتی 'الاتحاد'، الجبیر در افتتاحیه چهل و ششمین دور نشست وزیران خارجه این سازمان در ابوظبی پایتخت امارات ادعا کرد: تداوم کودتای شبه نظامیان حوثی علیه دولت یمن تاسف بار است. ما از تلاش های دبیرکل سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی در یمن و نتایج توافقنامه سوئد که گام مهمی برای بازگشت دولت مشروع یمن است، حمایت می کنیم.

الجبیر در حالی انصارالله (حوثی های) یمن را به کودتا متهم کرده که کشورش از سال 94 با تشکیل ائتلافی، حملات همه جانبه ای را علیه ملت فقیر یمن آغاز کرده و تا کنون هزاران نفر از جمله کودکان و زنان کشته و زخمی شده اند. جنگنده های ائتلاف سعودی با بی توجهی کامل به وضعیت انسانی شهروندان یمنی، همچنان به حملات خود علیه شهروندان بی دفاع این کشور ادامه می دهد و یکی از مهمترین عوامل اجرایی نشدن بندهای توافق صلح سوئد در یمن، سنگ اندازی های ائتلاف بر سر راه این توافق است.

الجبیر که بنابر اخبار منتشره، کشورش پیشگام عادی سازی روابط با صهیونیست هاست، گفت: کشورهای عربی موضع ثابتی در حمایت از حق فلسطینیان در تشکیل کشور مستقل در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی، دارند.

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان که کشورش یکی از مهمترین حامیان مالی و رسانه ای تروریست ها در منطقه از جمله سوریه بوده، افزود: تروریسم و افراط گرایی یکی از مهمترین چالش های دنیا است و منطقه ما نیز از تهدیدهای آن در امان نیست.

وی از همه کشورهای عربی خواست که همکاری های بین المللی خود را برای نابودی تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن افزایش دهند.

الجبیر در ادامه سیاست های ضد ایرانی ریاض در منطقه بار دیگر ادعا کرد که ایران همچنان به دخالت در امور داخلی کشورها و حمایت از تروریسم و اشغال جزایر سه گانه ادامه می دهد.
این حالی است که نقشه های منطقه و اسناد و مدارک که از پنج هزار سال پیش تا کنون برجای مانده نشان دهنده ایرانی بودن این جزایر است.

در حالی الجبیر این صحبت را می کند که جزایری از عربستان در دریای احمر در اشغال صهیونیست هاست اما وی در این سخنرانی هیچ اشاره ای به آن نکرد.

این مسئول سعودی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که کشورهای عربی از تلاش های سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با آنچه به اسلام هراسی موسوم است، ادامه می دهد.
چهل و ششمین دور نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی دیروز (جمعه) با سخنرانی 'ابوالکلام عبد المؤمن' وزیرخارجه بنگلادش که ریاست دوره پیشین این نشست را بر عهده داشت آغاز شد.

دعوت از هند در این نشست به عنوان میهمان باعث شد که پاکستان در آن شرکت نکند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها