طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی جولان اشغالی سوریه

طرح جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره اراضی جولان اشغالی سوریه
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 12:40

مسئولان رژیم صهیونیستی که بخش اعظم منطقه جولان سوریه را در اشغال خود دارند، این بار با طرح جدیدی قصد دارند اراضی این منطقه را از چنگ صاحبان آن خارج کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

طرحهای یهودی‌سازی منطقه «جولان اشغالی» سوریه توسط رژیم صهیونیستی به طرق مختلف همچنان ادامه دارد.

نهاد موسوم به «املاک اسرائیل» این بار به ساکنان روستاهای اشغالی اعمال فشار می‌کند تا املاک و اراضی خود را در سیستم ثبت املاک این رژیم ثبت کنند.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که رژیم صهیونیستی شهروندان سوری جولان اشغالی را تهدید کرده است که در صورت عدم ثبت املاک خود در این سامانه، املاک آنان در زمره املاک فاقد مالک محسوب خواهد شد.

صهیونیستها همچنین تهدید کرده‌اند که بر اراضی که در این سامانه ثبت نشود، مستولی خواهند شد.

در مقابل، ساکنان جولان اعلام کردند که «اسرائیل اشغالگر است و حق ندارد یک وجب از اراضی جولان را مصادره کند».

این افراد با تأکید بر اینکه مالکیت این منطقه متعلق به جمهوری عربی سوریه است، اظهار داشتند که فقط این کشور حق دخل و تصرف در آن را دارد؛ زیرا این خاک «سوری است و قابل تغییر و تبدیل نیست».

«مدین المقدسی» از ساکنان روستای «عین قنیه» گفت که «روح ما با خاک ما در ارتباط است و همه تاریخ آباء و اجداد ما بدان وابسته است و نمی‌توانیم آن را واگذار کنیم».

المقدسی با بیان اینکه قبلا بابت این مسئله هزینه پرداخت کرده‌ایم و اگر امروز نیز پرداخت کنیم، هیچ مشکلی ندارد، رژیم صهیونیستی را اشغالگری دانست که «حق مصادره یک وجب از اراضی جولان اشغالی را ندارد».

«جاد الکریم ناصر» یکی دیگر از شهروندان جولان است که می‌گوید، تاریخ این منطقه آمیخته به خون قهرمانان، «جانفشانیها و ایستادگیهای فرزندان آن در طی 5 دهه و نیم است و با یک تصمیم از سوی رژیم صهیونیستی، هویت آن تغییر نمی‌کند».

ناصر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حدود 95% از اراضی جولان را مصادره کرده است، اظهار داشت که این رژیم ساکنان جولان را مجبور به مهاجرت کرد و امروز «به دنبال شیوه جدیدی است تا ساکنان باقی مانده را از خانه و خاک خود بیرون برانند».

«هایل مسعود» از دیگر شهروندان جولان با تأکید بر موضع ثابت و غیر قابل تغییر ساکنان این منطقه، به الوطن گفت که «ما به طرحهای اشغالگر [صهیونیست] عادت کردیم... و تصمیم گرفتیم که تا زمان طلوع فجر آزادی و بازگشت جولان به آغوش سوریه با این اشغالگر مقابله کنیم».

مسعود اعلام کرد که چنین تلاشهایی برای سلب مالکیت عین قنیه سال 1992 نیز صورت گرفت و در آن زمان، ساکنان این روستا نپذیرفتند که سند مالکیتی را که دولت سوریه برایشان صادر کرده بود، در اختیار کسی قرار دهند و «رژیم اشغالگر امروز دوباره در تلاش است که ساکنان روستاهای عین قنیة، مسعدة، مجدل شمس و بقعاثا را مجبور کند که اسناد مالکیت اراضی خود را تحویل دهند».

پربیننده ترین خبرها