درخواست مقام آمریکایی برای مقابله با نفوذ ایران در لبنان

درخواست مقام آمریکایی برای مقابله با نفوذ ایران در لبنان
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 00:26

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک، مدعی شد که نفوذ ایران در لبنان روز به‌ روز بیشتر می‌شود و برای همین نیاز به «پاسخ ملی» در برابر این نفوذ است و لبنانی‌ها باید جلوی این نفوذ را بگیرند.

العالم - آمریکا

«دیوید سترفیلد» سه‌شنبه (۱۴ اسفند) بعد از دیدار با «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در اظهاراتی تحریک‌آمیز مدعی شد که نفوذ ایران در لبنان در حال افزایش است و لبنانی‌ها باید در برابر آن بایستند.

او گفت: «نفوذ رو به‌ رشد ایران در لبنان نیازمند پاسخ ملی [از سوی لبنانی‌ها] است.»

به نوشته پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز عربی، دستیار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن به دنبال حمایت از مردم لبنان است و بیروت باید در مسائل مربوط به اقتصاد وخیم و مشکلات امنیتی «تصمیم‌های سختی» بگیرد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک طی سفر دو روزه خود به لبنان با «سعد الحریری» نخست‌وزیر و «سامی الجمیل» رهبر «حزب الکتائب» دیدار داشته است.

پیروزی نمایندگان حزب‌الله لبنان و احزاب نزدیک به آن در انتخابات پارلمانی این کشور نگرانی مقام‌های آمریکایی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی را در پی داشته است. آن‌ها معتقدند این پیروزی، باعث افزایش قدرت سیاسی حزب‌الله در لبنان خواهد شد.

آمریکا پس از انتخابات لبنان تحریم‌های جدیدی علیه جنبش حزب‌الله و اعضای آن وضع کرده و انگلیس نیز هر دو شاخه سیاسی و نظامی این جنبش را «تروریستی» خوانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها