توقف موقت تظاهرات شبانه در مرز غزه

توقف موقت تظاهرات شبانه در مرز غزه
يکشنبه 19 اسفند 1397 - 17:45

یک روزنامه عربی به نقل از هیأت عالی راهپیمایی‌های بازگشت گزارش داد، تظاهرات شبانه در مرز غزه به صورت موقت، متوقف شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از هیأت عالی راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه نوشت، این هیأت در راستای توافق‌های جدید با میانجی‌ مصری، به صورت موقت تظاهرات بازگشت در مرز غزه با فلسطین اشغالی را متوقف کرده است.

از آنجایی که رژیم صهیونیستی به اجرایی کردن توافق‌های اخیر که با نظارت مصر، قطر و سازمان ملل به دست آمده بود، بی‌توجهی می‌کرد، هیأت راهپیمایی‌ها طی چند هفته اخیر بار دیگر تظاهرات شبانه در مرز غزه را از سر گرفت.

در ادامه این گزارش آمده، به درخواست مصر، تظاهرات شبانه به صورت موقت متوقف شده تا میانجی (قاهره) فرصتی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف اجرایی شدن توافق‌ها میان طرفین به دست آورد، توافق‌هایی که قرار است بر اساس آن از محاصره غزه کاسته شود.

العربی الجدید درباره آنچه که قرار است با میانجی‌گری مصر به غزه برسد، نوشت، رژیم صهیونیستی تعهد می‌دهد به صورتی تدریجی توافق‌ها را اجرایی کند که از جمله آنها ادامه اجازه ورود سوخت قطر برای ایستگاه تولید برق غزه، توسعه دایره صادرات کالا از غزه به کرانه باختری و اراضی اشغالی و خارج به علاوه بررسی پرونده‌های توسعه زیرساخت‌هاست.

با هدف ازسرگیری توافق‌های آتش‌بس در نوار غزه، هفته گذشته هیأتی امنیتی از سازمان اطلاعات مصر دیدارهایی با طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی داشت؛ این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که محافل اسرائیلی درباره امکان وقوع جنگ دوباره با غزه قبل از انتخابات کنست در نهم آوریل هشدار داده‌‌اند.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس 2018 در مرز غزه و در اعتراض به محاصره این منطقه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

حمله به پایگاه مقاومت

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (یکشنبه) به پایگاه مقاومت در غرب «بیت لاهیا» واقع در شمال نوار غزه حمله کردند.

این جنگنده‌ها همچنین چندین موشک به سمت قایق‌های ماهیگیری فلسطینی‌ها در «دیر البلح» شلیک کردند که خسارت‌های زیادی به آنها وارد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها