وزارت حمل‌ونقل آمریکا به پرونده سقوط بوئینگ ورود کرده‌است

وزارت حمل‌ونقل آمریکا به پرونده سقوط بوئینگ ورود کرده‌است
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 07:58

به نوشته روزنامه وال‌استریت‌جورنال، وزارت حمل‌ونقل آمریکا تحقیقاتی را درباره اداره فدرال هوانوردی آن کشور آغاز کرده‌است که به تأیید امنیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس مربوط می‌شود. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که میان دو سانحه مرگبار اخیر برای این هواپیما «شباهت معناداری وجود دارد.

العالم - آمریکا

وال‌استریت‌جورنال که خبر تحقیقات را به‌نقل از منابعی آگاه از این روند منتشر کرده، می‌گوید این اقدام، چندان معمول و متداول نیست و ممکن است به وقوع خطا یا اشتباه در تائید امنیت پرواز یک هواپیما از سوی اداره فدرال هوانوردی مربوط شود.

به نوشته این روزنامه، تحقیقات در پی سقوط ۷۳۷ مکس هواپیمایی «لاین ایر» در اندونزی، آغاز شده‌است.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی‌ست میان سانحه مرگبار برای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ خطوط هوایی اتیوپی و سانحه مرگبار شش ماه پیش برای هواپیمای مشابه شرکت «لاین ایر» در اندونزی، «شباهت‌های مشخصی» وجود دارد.

هر دو شرکت هواپیمایی به‌تازگی جدیدترین محصول هواپیماسازی بوئینگ را خریده بودند و در هر دو مورد، هواپیما اندکی پس از برخاستن سقوط کرد.

تیم‌های جستجو در اتیوپی موفق شده‌اند جعبه سیاه هواپیما را پیدا کنند و وزیر حمل‌ونقل اتیوپی نیز به خبرنگاران گفته به این دستگاه ثبت داده‌ها و اطلاعات پرواز، آسیبی وارد نشده است.

مدیرعامل بوئینگ گفته است این شرکت به‌روزرسانی نرم‌افزار ۷۳۷ مکس را به‌زودی نهایی می‌کند و آموزش‌ها و تمرین‌های تازه‌ای در مورد سامانه کنترل پرواز ام‌سی‌ای‌اس در اختیار خلبان‌های این هواپیما قرار خواهد داد.

ام‌سی‌ای‌اس سامانه‌ای‌ست که قرار بود مانورپذیری ۷۳۷ مکس را افزایش دهد. این سامانه برای جلوگیری از حالت واماندگی طراحی شده و به‌طور خودکار دماغه هواپیما را به‌سمت پایین سوق می‌دهد.

در پی سقوط هواپیمای اتیوپی، در حالی‌که دولت‌های مختلف تقریبا به‌فاصله اندکی یکی پس از دیگری دستور به زمین‌گیرکردن بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ دادند، اداره فدرال هوانوردی آمریکا همچنان به این هواپیما اجازه پرواز داد. با گذشت تقریبا دو روز از زمین‌گیرشدن بوئینگ‌ها در گوشه‌وکنار جهان، نظر این اداره تغییر کرد و در نهایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دستور داد پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و مکس ۹ متوقف شود.

پربیننده ترین خبرها