پاسخ وزیر دفاع ونزوئلا به مشاور امنیت ملی آمریکا در حمایت از مادورو

پاسخ وزیر دفاع ونزوئلا به مشاور امنیت ملی آمریکا در حمایت از مادورو
شنبه 10 فروردين 1398 - 10:02

وزیر دفاع ونزوئلا در پاسخ به مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: آقای بولتون ما در مسیر درست قرار داریم و آنچه را که در قانون اساسی نوشته شده است به اجرا می‌گذاریم.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا گفت پیام‌هایی از جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا دریافت کرده است.

ژنرال ولادمیر پادرینو لوپز افزود: مشاور ارشد دونالد ترامپ با ارسال چند پیام از وی خواسته است تا به اصطلاح در کنار مردم و قانون اساسی ونزوئلا بایستد و جانب نیکلاس مادورو را رها کند.

پیش از این "جان بولتون" در یک پیام توئیتری از "پادرینو لوپز" خواسته بود، مسیر صحیح را انتخاب کند و دست از حمایت از مادورو بردارد تا ونزوئلا به همان کشور «ثروتمند» گذشته تبدیل شود.

وزیر دفاع ونزوئلا با حضور در یک شبکه تلویزیون دولتی گفت: «آقای بولتون ما در مسیر درست قرار داریم و آنچه را که در قانون اساسی نوشته شده است به اجرا می‌گذاریم.»

ژنرال "ولادمیر پادرینو لوپز" پیش از این تاکید کرده بود که نظامیان ونزوئلا به هیچ وجه رئیس جمهوری تحمیلی را که حافظ منافع تاریک استعماری است، نمی‌پذیرند.

این در حالی است که آمریکا به شرکت‌های نفتی و پالایشگاهی در سراسر جهان دستور داده معاملات خود را با ونزوئلا بیش از پیش کاهش دهند و گرنه با تحریم مواجه خواهند شد حتی اگر از این معاملات به موجب تحریم‌های پیشین آمریکا منع نشده باشند.

تلاش‌های دولت آمریکا برای برکناری نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به نفع خوآن گوایدو سردسته مخالفان این کشور با بن بست روبرو شده است. این اقدام آمریکا گواه دیگری است بر این که تا چه حد ونزوئلا در راه دستیابی به اهداف خود در سیاست خارجی به شرکت‌های غیرآمریکایی تکیه کرده است.

آمریکا اوایل سال جاری میلادی تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنعت نفت ونزوئلا اعمال کرد، اما برخی شرکت‌ها به تامین سوخت این کشور از هند، روسیه و اروپا ادامه دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها