كودك فلسطينی برنده جايزه بين المللی 'هانس كريستين' شد

كودك فلسطينی برنده جايزه بين المللی 'هانس كريستين' شد
سه شنبه 13 فروردين 1398 - 12:28

"صالحه حمدين" دختر بچه فلسطينيی جايزه "هانس كريستين" را در بين 1200 داستان كوتاه از آن خود كرد .

العالم - فلسطین

او در اين داستان روايتگر رویای کودکانه خود است و می گوید:

اسم من "صالحه"است. در مدرسه"عرب الجهالين" درس می خونم .در یک چادر كوچك در (وادی ابوهندی). 14 سالمه. روزها در مدرسهی قصب (نيزار) درس می خونم. اون رو از نی ساختن، چون سربازان اسرائيلی اعلام كردند كه زمين ما، يك منطقه نظامی محاصره شده است. آنها در مزارع كشاورزی ما تمرين تيراندازی می كنند.

در چادرم 7 گوسفند با من زندگی می كنند. من بعد از اينكه از مدرسه برمیگردم شير اونها را می دوشم . از اونها پنير درست می کنم و به اهالی شهر می فروشم.

در اينجا، راه صعب العبوره. چون سربازان اسرائيلی اجازه همواركردن راه رو به ما نميدن. شبها تمرين تيراندازی می كنند و من از صدای اون متنفرم.. دارم از صداش ديونه می شم.. فرار ميكنم ... آره فرار می كنم.

دوچرخه ندارم. چون راه صعب العبوره. ماشين هم ندارم، هواپيما هم ندارم . اما یه چيز دارم كه برای فرار ازش استفاده می كنم. بیایید نزديك.. بیایید شيد..ميخوام يه راز رو در گوشتون بگم .من يك گوسفند دارم كه پرواز می كنه ، اسمش"حنتوشه". رنگش سياهه، و گوشهاش دراز. دوبال اسرارآمیز داره كه اونها رو زير پشمش قايم می كنه. اونها رو بيرون می ياره؛ وقتی توی گوشش می گم: حنتوش ..ببعي..بالهات رو از زير پشمهات بيرون بيار...

وقتی كه سربازان اسرائيلی تمرین تيراندازی می كنند، من سوار حنتوش می شم و با هم پرواز می كنيم. ديشب به بارسلونا پرواز كرديم.

يه چيزی در مورد (وادی ابو هندی)بهتون بگم . اينجا اصلا ورزشگاهى وجود نداره، چون زمين پر از مينه .

در بارسلونا "مسی" رو ديدیم. باهاش ساعتهای طولانی بازی كرديم. ببعی من "حنتوش" دروازه بان بود و من به مسی و تيمش حمله می كردم. و پنج تا گل بهشون زديم.

"مسي" خواست من و "حنتوش رو جزو تيم "بارسلونا" بكنه .اما قبول نكرديم. خواستیم به (ابوهندی) برگرديم چون گوسفندها منتظر ما هستند وهيچ كس به غير از من شير اونها رو نميدوشه. چون پدرم 6ساله زندانه و19 سال ديگه هم از حبسش باقی مونده.

بهتون يك رازی رو می گم: "مسی به من گفت بعد دو سال به (وادی ابو هندی) می آد.

يك بازی جهانی در (وادی ابو هندی) برگزار ميكنيم، با هم زمين رو از مين پاكسازی می كنيم، و بزرگترین ورزشگاه جهان رو می سازيم، و اسمش رو "ورزشگاه حنتوش" ميگذاريم. وگوسفند شعار بازی جهانی ما ميشه .

پس همگی خيلی خوش اومديد به (وادی ابو هندی)، ما همه در انتظار شما هستيم .

شایان ذکر است که عرب الجهالین، چادرنشینان (بدوی های) فلسطينی هستند كه در جنوب شرقی شهر قدس ساكنند . عرب الجهالين بين قدس و اريحا تحت كوچ اجباری قرار دارند.

پربیننده ترین خبرها