بیروت عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مناطق اشغالی لبنان را خواستار شد

بیروت عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مناطق اشغالی لبنان را خواستار شد
چهارشنبه 14 فروردين 1398 - 15:30

لبنان طی نشستی با حضور فرمانده نیروهای «یونیفل» و افسرانی از ارتش رژیم صهیونیستی، تجاوز این رژیم به حریم لبنان را محکوم کرد.

العالم - لبنان

نشستی روز سه شنبه میان «استفان دل کول» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) و «امین فرحات» هماهنگ‌کننده دولت لبنان،‌ تعدادی از افسران ارتش این کشور و نیز افسرانی از ارتش رژیم صهیونیستی در «رأس‌ناقوره» (واقع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی) برگزار شد.

بر اساس گزارش «روسیا الیوم»، در این نشست طرف لبنانی نقض حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان توسط رژیم صهیونیستی، نقض قطعنامه ۱۷۰۱ (که در سال ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه صادر شد) و نیز به کارگیری شنود توسط این رژیم را محکوم کرد و بار دیگر عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از «مزارع شبعا» (کشتزارهای شبعا)، بلندی‌های «کفرشوبا» و بخش اشغالی روستای «الغجر» را خواستار شد.

طرف لبنانی هم‌چنین تأکید کرد، ادامه همکاری و هماهنگی میان ارتش لبنان و یونیفل و نیز التزام کامل به قطعنامه ۱۷۰۱ به شکلی مستقیم در حفظ صلح و ثبات در جنوب لبنان که بیش از ۱۲ سال از آن می‌گذرد، تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش فارس، استفان دل کول اعلام کرد، علیرغم افزایش تنش‌ها در طول «خط آبی» طی ماه‌های اخیر، اما حفظ ثبات در این منطقه مشهود بوده است.

«خط آبی» مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تعیین می‌کند؛ این خط توسط سازمان ملل متحد پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ و پایان دادن به بخش اعظم ۲۲ سال اشغال جنوب لبنان ترسیم شد.

از سال ۲۰۰۶ تاکنون نشست‌های سه‌جانبه میان یونیفل و طرف‌ لبنانی و اسرائیلی به صورت منظم برگزار می‌شود تا جلوی تنش‌های احتمالی گرفته شود.

مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوبا مناطقی از لبنان هستند که در جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد. سازمان ملل و تمامی کشورهای جهان مناطقی که طی جنگ ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده را سرزمین‌های اشغالی می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها