چشم انداز جنگ بعدی در منطقه پس از تصمیم ترامپ برای جولان سوریه + فیلم

پنج‌شنبه 15 فروردين 1398 - 12:31

فتحی کلیب، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واگذاری جولان سوریه به رژیم صهیونیستی در چار چوب همان سیاست های افراطی دولت آمریکا در برخورد با رژیم وحشی و افراطی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

العالم - سوریه

کلیب -- کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی -- در گفتگوی اختصاصی با برنامه "العین الاسرائیلی" شبکه خبری العالم گفت: ماجرای جولان در چارچوب فرآیند انتخابات در رژیم صهیونیستی و شکست محور آمریکایی – اسرائیلی در سوریه پیش آمده است لذا تردیدی نیست که دولت آمریکا سعی دارد با این حرکت جناح راست افراطی رژیم صهیونیستی را تقویت کرده و این رژیم را همچنان در جولان – که بیش از 50 سال از اشغال آن می گذرد - نگه دارد.

کلیب خاطرنشان کرد که ترامپ با این حرکت، جبهه جدیدی در مقابل رژیم صهیونیستی باز کرد؛ جبهه ای که اصلا نیازی نبود باز شود. لذا خود اسرائیلی ها معتقدند که این اقدام، بیشتر مایه دردسر این رژیم شده است و این رژیم ناچار است تبعات این تصمیم را تحمل کند.

کلیب تصریح کرد که بر اساس قطعنامه های بین المللی ملت سوریه حق دارند در مقابل اشغالگران بایستند و نیروهای مقاومت حق دارند تصمیم ترامپ را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بدانند.

پربیننده ترین خبرها