پارلمان فرانسه: امارات جزء بزرگترین کانون های پولشویی جهان است

پارلمان فرانسه: امارات جزء بزرگترین کانون های پولشویی جهان است
جمعه 16 فروردين 1398 - 13:22

سیاستمداران و کارشناسانی در فرانسه اعلام کردند که امارات امروز به یکی از بزرگترین کانون های پولشویی جهان تبدیل شده و یکی از بزرگترین میزبانان فراریان مالیاتی است.

العالم - جهان اسلام

افرادی که در کنفرانسی در پارلمان فرانسه مشارکت کرده بودند، اعلام کردند : چند باند مافیایی فعال در جهان گمشدۀ خود را در امارات پیدا کرده اند زیرا ابوظبی برای جذب دارایی ها و سرمایه ها فرصت ها و امکانات پول و بانکی خاصی در اختیار چنین باندهایی قرار می دهد.

این افراد افزودند : بسیاری از کشورهای اروپایی از سیستم بانکی و پولی امارات متضرر شده اند زیرا این سیستم باعث شده است که کشورهای اروپایی میلیاردها یورو از مالیاتی را که جمع آوری می کنند، از دست بدهند چون امارات به بسیاری از شرکت ها و تجاری که از پرداخت مالیات فرار کرده اند، پناه می دهد.

"پیر لوئیس فارنِس" عضو جنبش ترقی خواهان فرانسه گفت : سیستم پولی و بانکی امارات خصوصاً دبی نمونه ای از جذب سرمایه های فراریان مالیاتی کشورهای مختلف جهان بویژه خاورمیانه و آفریقا است.

فارنس افزود : پناه دادن به فراریان مالیاتی یکی از شیوه های امارات برای تأمین هزینۀ پروژه های بزرگ ساختمانی و زیرساختی خود است ولی این امر به ضرر سیستم های پولی دیگر کشورها تمام می شود.

پربیننده ترین خبرها