وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد؛

271 شهید و بیش از 16 هزار مجروح در راهپیمایی های بازگشت

271 شهید و بیش از 16 هزار مجروح در راهپیمایی های بازگشت
دوشنبه 19 فروردين 1398 - 18:02

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 271 تن و مجروحیت بیش از 16 هزار نفر در راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین امروز (دوشنبه/18 فروردین) اعلام کرد رژیم صهیونیستی از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی تاکنون 271 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

بر اساس گزارش وبگاه «دنیا الوطن»، القدره در ادامه تصریح کرد، همچنین تاکنون 16 هزار و 500 نفر نیز در این تظاهرات‌ها مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت وضعیت مجروحان راهپیمایی‌های بازگشت که به بیمارستان منتقل می‌شوند، نیت رژیم صهیونیستی برای قتل آنها را ثابت می‌کند.

القدره تأکید کرد رژیم صهیونیستی هم‌چنین از انواع مختلف گلوله‌های جنگی برای هدف قرار دادن فلسطینی‌‌ها استفاده می‌کند، شیوه‌های سرکوب را با به کارگیری بمب‌های گاز و مانند آن افزایش داده و تاکنون باعث معلولیت چندین نفر شده است.

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند.

بیش از 60 تن از شهدا مربوط به 14 ماه می 2018 (24 اردیبهشت 1397) برابر با روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی است؛ رژیم صهیونیستی در این روز به روی فلسطینی‌های معترض آتش گشود و کشتاری گسترده به راه انداخت.

حماس اعلام کرده راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف موردنظر ادامه پیدا خواهد کرد و دامنه زمانی ندارد.

پربیننده ترین خبرها