83 فلسطینی در جریان راهپیمایی بازگشت زخمی شدند

83 فلسطینی در جریان راهپیمایی بازگشت زخمی شدند
شنبه 17 فروردين 1398 - 14:29

منابع پزشکی اعلام کردند که 83 فلسطینی در راهپیمایی مسالمت آمیز بازگشت در روز جمعه بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا) دیشب با اعلام این خبر افزود:حال 5 نفر از زخمی ها وخیم است و ده ها نفر هم در پی استشمام گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.


این منابع افزودند که نظامیان صهیونیست پی در پی به سمت شهروندان فلسطینی و کادر پزشکی مستقر در شرق اردوگاه 'البریج' گلوله و گاز اشک آور شلیک می کردند.

در همین راستا یک نیروی امداد رسان به خبرگزاری وفا گفت که صهیونیست ها برای نخستین بار نوعی جدید از گلوله های گازی موسوم به گاز اعصاب را در راهپیمایی دیروز استفاده کردند که فرد پس از استشمام آن دچار حالت تهوع و بی قراری می شد.

گاز اعصاب به دسته‌ای از عوامل شیمیایی اطلاق می‌شود که با تأثیر بر دستگاه عصبی انسان موجب اختلال در عملکردهای حیاتی بدن و بروز صدمه و مرگ می‌شوند. این عوامل به علت سرعت تأثیر زیاد از خطرناکترین عوامل شیمیایی محسوب می‌شوند. از جمله مشهورترین عوامل عصبی می‌توان از سارین، تابون، سومان و وی ایکس نام برد.

راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از 30 مارس سال گذشته میلادی (10 فروردین97) جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها