یک تحلیلگر مشهور عرب برسی می کند؛

دلیل تصمیم ایران در تروریست نامیدن نیروهای امریکایی مستقر در منطقه چیست؟

دلیل تصمیم ایران در تروریست نامیدن نیروهای امریکایی مستقر در منطقه چیست؟
سه شنبه 20 فروردين 1398 - 23:23

نمی توان تصمیم آمریکا در درج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست ها را دور از تنش زایی آمریکا در همه زمینه ها علیه ایران بررسی کرد.

العالم - ایران

عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مقاله ای درباره اقدام آمریکا علیه سپاه نوشت: در حالی که به زمان اجرای مرحله دوم تحریم های آمریکا در ابتدای ماه مه برای جلوگیری از هرگونه صادرات نفتی ایران به خارج نزدیک می شویم و بدون شک این اقدام تحریک آمیز یکی از بخش های طرح آمریکایی اسرائیلی باشد که پس از این تاریخ در آستانه اجرایی شدن است.

این تصمیم فقط مربوط به آمریکا نیست بلکه در درجه اول اسرائیلی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هنگام تشکر از دوستش ترامپ برای پاسخ دادن به درخواستش دراین خصوص، آن را فاش کرد.

ایران نیز سریع و در بالاترین سطح یعنی ابتدا از رهبر انقلاب اسلامی ایران و هم چنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و در آخر نیز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بدان واکنش نشان داد که همان درج نام نیروهای آمریکائی مستقر در خاورمیانه و آسیای میانه و شاخ آفریقا در فهرست گروه های تروریستی بود.

تصمیم آمریکا هیچ تاثیری بر سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نخواهد داشت و شاید نیروهای آمریکائی باید در روزهای بعد، بهای آن را با خون خود بپردازند چرا که امکان دارد هدف حملات نیروهای ایرانی مستقر در لبنان، سوریه، عراق، پاکستان و دیگر کشورها قرار بگیرند.

ممانعت از ورود نیروهای سپاه پاسداران به امریکا، عملا اقدامی بیهوده است زیرا آنها از آن جمله افرادی نیستند که برای دریافت ویزای آمریکا در صف های طولانی دفتر حافظ منافع امریکا به صف بایستند.

روحانی رئیس جمهوری ایران حق دارد، آمریکا را رهبر تروریست های بین المللی توصیف کند و برای تایید گفته خود به حادثه سال 1998 یعنی شلیک یک موشک آمریکائی به هواپیمای مسافربری ایرانی بر فراز خلیج فارس و کشته شدن 290 از سرنشینان آن اشاره کرد و می توانیم لیست بلندی از جنایت های ارتش امریکا پیش و پس از اشغال عراق را نیز ارائه دهیم که حدود دو میلیون قربانی داشته است .

بن سلمان نیز در یکی از مصاحبه های تلویزیونی خود اعتراف کرده بود که امریکا از کشورش خواسته برای انتشار وهابیت و حمایت از بسیاری از سازمان های اسلام گرای افراطی جهت کشتن کمونیست ها و نیروهای اتحاد شوروی نه فقط در افغانستان و بلکه در مناطق مختلف جهان تلاش کند.

شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر اسبق قطر نیز تاکید کرد کشورش فقط با هماهنگی امریکا و نهادهای جاسوسی این کشور و در راس آن سیا، برای گروههای تروریستی سوریه هزینه کرده است.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که این تصمیم حساس را در توییتر منتشر می کند ، فراموش کرده که بیش از 5500 سرباز امریکائی در پایگاههای نظامی عراق وجود دارند گمان نمی کنیم ترامپ که بازیچه دست دوستش نتانیاهو شده این حقائق را بداند.

گروه های الحشد الشعبی متشکل از هزار نیرو در عراق و هم چنین در سوریه، لبنان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی مستقر هستند بدون شک این افراد لحظه ای در اجرای دستورات برای حمله به نیروهای امریکائی تردید به دل راه نمی دهند. بدون شک اشاره به شاخ افریقا در بیانیه شورای عالی امنیت ایران تصادفی نیست بلکه بررسی شده است.

ترامپ رئیس جمهوری امریکا مسئول تبلیغات انتخابات نتانیاهو، پس از انتقال سفارت امریکا به قدس اشغالی و پیوستن بلندی های جولان، صفت اشغالی را از کرانه باختری و نوار غزه حذف کرد، اکنون نیز سپاه پاسداران ایران را در فهرست تروریست ها قرار داده است.

دوستی ترامپ و و نتانیاهو، جنگ هایی را برای دنیا رقم خواهد زد که شاید صدها هزار بی گناه بلکه بیشتر و به ویژه مسلمانان را قربانی خواهد کرد اما این بدان معنا نیست که اسرائیل در امان خواهد بود، زیرا اگر این رژیم در صحنه بماند، شاید بزرگترین بازنده این جنگ ها باشد.

اگر یحیی السنوار فرمانده حماس در نوار غزه،شهرها و شهرک های اسرائیلی مانند اسدود، عسقلان ، حتی تل آویو را به تخریب تهدید کرده است، پس سید حسن نصرالله که دارای 150 هزار موشک است و سرلشکر قاسم سلیمانی رئیس سپاه قدس چه خواهند گفت و ما اینجا از سوریه و عراق که با قدرت به محور مقاومت پیوستند سخن نمی گوئیم .

نتانیاهو با آتش، بازی می کند و با سحر و دروغ در صدد وارد کردن دوستش ترامپ در این بازی است ، بدون شک این آتش فقط انگشتان وی را نمی سوزاند و اگر نگوئیم همه اسرائیلی ها بیشتر آنان و هم پیمانان عرب این رژیم که از تصمیم امریکا استقبال کردند و برایش سوت و کف زدند در این آتش خواهند سوخت.

پربیننده ترین خبرها