نخست‌وزیر سوریه خواستار تسریع در بازگشایی گذرگاه «قائم-بوکمال» شد

نخست‌وزیر سوریه خواستار تسریع در بازگشایی گذرگاه «قائم-بوکمال» شد
پنج‌شنبه 22 فروردين 1398 - 13:40

نخست‌وزیر سوریه در نشست خود با وزیر تجارت عراق در دمشق تأکید کرد، کار در راستای بازگشایی گذرگاه مرزی «قائم-بوکمال» باید تسریع شود.

العالم- سوریه

«محمد هاشم العانی» وزیر تجارت عراق در حاشیه نهمین دوره نشست‌های کمیته مشترک سوریه و عراق که در دمشق برگزار شد با «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه دیدار کرد.

بر اساس گزارش «اسپوتنیک»، خمیس در این دیدار اعلام کرد؛ روابط میان عراق و سوریه، برادرانه و در تمام سطوح است و این دو کشور از میدان جنگ علیه تروریسم، پیروز بیرون آمدند و فداکاری‌های بسیاری در مسیر مقابله با تروریسم و شکست آن داشتند.

نخست‌وزیر سوریه در ادامه تأکید کرد،‌ کار در راستای تسریع بازگشایی گذرگاه مرزی «قائم-بوکمال» ضروری است، عراق نقشی محوری در سطح منطقه و جهان دارد و به دلیل منابعش، از بازیگران اقتصادی مهم منطقه‌ای است.

وزیر تجارت عراق هم اعلام‌ کرد، سیاست جدید این کشور مبنی بر تعامل با همه است، آنچه از توافق‌نامه‌ها و مذاکرات با سعودی، اردن، ایران و قطر در جریان است همگی در چارچوب برنامه‌های دولت صورت می‌گیرد.

کمیته مشترک عراق و سوریه در این دیدار بر امضای چند توافقنامه اقتصادی، فرهنگی، تجاری و بازگشایی گذرگاه قائم-بوکمال توافق کردند.

نیروهای سوری شهری مرزی بوکمال واقع در جنوب شرق دیرالزور را در مهر ماه 1396 از داعش پس گرفتند.ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی این کشور هم در آبان ماه سال 1396 موفق شدند کنترل نقطه مرزی «القائم» واقع در غرب استان الانبار را آزاد کنند. این نقطه، نقطه مقابل بوکمال سوریه است.

فارس

پربیننده ترین خبرها