جهاد اسلامی: روابط مقاومت فلسطین، سوریه، ایران و حزب‌الله «عمیق» است

جهاد اسلامی: روابط مقاومت فلسطین، سوریه، ایران و حزب‌الله «عمیق» است
پنج‌شنبه 29 فروردين 1398 - 14:54

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی روابط میان مقاومت فلسطین با محور مقاومت را «عمیق» توصیف و بر هدف مشترک (آزادسازی فلسطین) تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«ولید القططی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی با روزنامه «الوطن» سوریه روابط میان مقاومت فلسطین و محور مقاومت را «عمیق» خواند.

القططی گفت: روابط میان مقاومت فلسطین و محور مقاومت، عمیق است و به توسعه آن چشم دوخته‌ایم. اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین، دشمن را دستپاچه و مقاومت را متحد کرد؛ مسیر مقاومت تنها راه برای مقابله با [طرح صلح آمریکا موسوم به] معامله قرن و توطئه‌های تسویه مسأله فلسطین است.

القططی درباره مذاکرات اخیر برای آتش‌بس در نوار غزه هم گفت، این پرونده بخشی از مدیریت نبرد با دشمن اشغالگر است و هدف از آن کاستن از رنج ملت فلسطین در نوار غزه و در گام بعدی، پایان کامل محاصره تحمیل شده بر نوار غزه است که با اهداف راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره در ارتباط است.

وی افزود: برآورد ما این است که دشمن همواره برای شانه‌خالی کردن از این توافق‌ها و وقت‌کُشی در اجرای آن به قدر امکان تلاش خواهد کرد، ما این را می‌دانیم و به همین دلیل زیاد (بر این توافق‌ها) حساب باز نمی‌کنیم و تنها بر قدرت مقاومت مسلحانه و مردمی تکیه می‌کنیم، پس راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف خود ادامه پیدا خواهد کرد.

القططی در ادامه گفت، اختلاف‌نظر حقیقی میان احزاب صهیونیست وجود ندارد و توافقی نسبتا کامل درباره عدم ایجاد دولت مستقل فلسطینی و حفظ آنچه «قدس یکپارچه به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی» می‌نامند، عدم تفکیک تجمعات شهرک‌سازی در کرانه باختری و نیز حفظ «غور اردن» به عنوان خط دفاعی‌شان، میان آنها دیده می‌شود.

این عضو جهاد اسلامی درباره احتمال تنش پس تمام شدن انتخابات رژیم صهیونیستی گفت: این (گزینه) پیش‌بینی می‌شود،‌ نه به دلیل اشغالگری بلکه به دلیل طبیعت خصمانه رژیم صهیونیستی؛ تمام دولت‌ها ی رژیم صهیونیستی بر ارتکاب تروریسم علیه فلسطینی‌ها اتفاق‌نظر دارند.

حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی که در نهم آوریل برگزار شد،اول شد و «ریوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دستور تشکیل کابینه را صادر کرده است.

وی درباره روابط جهاد اسلامی با مقاومت لبنان تصریح کرد، این روابط «قوی و محکم» است زیرا هدف مشترک است، (این هدف مشترک) آزادسازی فلسطین و وحدت مسیر محور مقاومت برای مقابله با محور صهیونیستی-آمریکایی است.

وی درباره روابط با سوریه، آینده آن و نیز روابط با ایران نیز گفت: روابط با سوریه، ایران و حزب‌الله واقعا قوی است، جنبش جهاد اسلامی امتداد محور مقاومت در داخل فلسطین است، محوری که شامل سوریه، ایران، حزب‌الله و تمام آزادگان امت اسلامی و عربی می‌شود ؛ کسانی که در صفی واحد مقابل پروژه صهیونیستی-آمریکایی در منطقه عربی ایستاده‌‌اند؛ آینده روابط با سوریه و ایران شاهد همکاری و اتحاد بیشتر برای (حمایت از) مسأله فلسطین و تمام مسائل امت خواهد بود.

القططی تأکید کرد، ‌توانایی‌های جنگی جهاد اسلامی در مقایسه با جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه بسیار بالاتر رفته است و اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی، نمونه‌ای جدید در مقاومت و وحدت ملی در سطح نظامی است که توانایی خود را در مدیریت نبرد با دشمن ثابت کرده است.

جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه ۵۱ روز طول کشید و بیش از ۲۵۰۰ فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها