6 هزار داعشی در شرق فرات در بازداشت هستند

6 هزار داعشی در شرق فرات در بازداشت هستند
شنبه 31 فروردين 1398 - 16:44

"عبد الکریم عمر"، از مقامات در امور خارجه در مناطق "نیروهای سوریه دموکراتیک" امروز شنبه اعلام کرد که 6 هزار داعشی از جمله هزار تن از اتباع کشورهای غربی در شرق فرات در بازداشت هستند.

العالم - سوریه

عبد الکریم عمر امروز صبح به روزنامه ها گفت: پرونده عناصر خارجی و خانواده هایشان بار سنگینی بر دوش نیروهای سوریه دموکرات است و این نیرو بارها از کشورهایشان خواسته است آنها را برگردانده و خود، آنها را محاکمه کنند.

وی افزود: "پس از شکست داعش و نابودی این گروه، پرونده زندانیان داعشی و شکایت از آنها از مهمترین چالش های پیش روی کردهای سوریه دموکرات است".

وی افزود: حدود 6 هزار داعشی در اسارت سوریه دموکرات هستند که هزار نفر از آنها از اتباع کشورهای غربی و اروپایی و بقیه سوری و عراقی هستند.

وی خاطرنشان کرد که این کشورها حاضر به پذیرش اتباع خود نیستند به همین دلیل با توجه به وجود انبوهی از شواهد و اسناد و شهود علیه تروریست ها، ما خواستار تشکیل دادگاه بین المللی ویژه ای در مناطق خود هستیم تا این افراد طبق قوانین و معیارهای بین المللی محاکمه شوند.

به رغم تقاضاهای مکرر آمریکا، اغلب کشورهای اروپایی حاضر به بازگرداندن شهروندان خود نیستند. این امر آمریکایی ها را بر آن داشته است تا همراه با نماینده نیروهای کرد در صدد بررسی امکان تشکیل دادگاه بین المللی و تأسیس زندان برای بازداشت آنها برآیند.

گزارش های مطبوعاتی پیش از این تأکید کرده بودند که عراق برای محاکمه 20 هزار داعشی در خاک خود اعلام آمادگی کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها