المرزوقی: طرابلس صحنه نبرد علیه محور شر «سعودی-اماراتی-مصری» است

المرزوقی: طرابلس صحنه نبرد علیه محور شر «سعودی-اماراتی-مصری» است
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 15:54

رئیس‌جمهور سابق تونس درگیری در طرابلس پایتخت لیبی را سرنوشت‌ساز و نبرد در این شهر را نبرد علیه «محور شر اماراتی- سعودی-مصری» توصیف کرد.

العالم - آفریقا

«منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس به حمله شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» واکنش نشان داد.

المرزوقی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «بخشی از سرنوشت ما و سرنوشت امت در نبرد طرابلس در حال رقم خوردن است اما مردم ما توجهی به آن ندارد و گویی این نبرد برای اهل مریخ است، درست است که ما دغدغه و مشکلاتی داریم اما نبرد طرابلس یک درگیری شدید بین محور بهار عربی و محور شر اماراتی –مصری-سعودی است».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، المرزوقی همچنین حفتر را «اجیرشده» محور شر مذکور توصیف کرد و افزود: «شکست این فرد اجیر شده محور شر در این نبرد به معنای شکست استبداد، استعمار و متحدان ازلی آن علیه حقوق و خواسته‌های مشروع ماست».

وی افزود که «تمامی اعراب و به خصوص تونسی‌ها بایستی برای یاری «قهرمانان طرابلس» بسیج شوند چرا که آنها تنها از خود دفاع نمی‌کنند بلکه از من، شما و همه اعراب آزاد دفاع می‌کنند».

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» از بیست و هفت روز پیش پیشروی به سمت طرابلس را آغاز کرده‌‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شدند.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و فائز السراج (رئیس دولت وفاق ملی) نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها