اعتراض کارگران آمریکایی به جنگ افروزی دولت ترامپ

اعتراض کارگران آمریکایی به جنگ افروزی دولت ترامپ
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1398 - 08:36

کارگران آمریکایی در ایالت ها و بخش های مختلف این کشور در روز جهانی کارگر دست به تجمع زدند که سیاست جنگ افروزانه دولت ترامپ، سیاست های مهاجرتی و دخالت در ونزوئلا بخشی از اعتراض های آن ها بود.

العالم- آمریکا

11 اردیبهشت مصادف با نخستین روز ماه مه، کارگران سراسر جهان برای رساندن صدای خود و طرح مشکلات و مطالبات، دست به تجمع می زنند که در بخشی از کشورها به درگیری و خشونت کشیده می شود.
در آمریکا هم این اجتماعات برگزار شد به گونه ای که در نیویورک در حداقل سه نقطه شهر به خصوص در مقابل برج ترامپ در وال استریت صدها معترض گردهم آمدند تا موضوعات مختلفی همچون حفاظت از محیط زیست و مقابله با نژادپرستی را یادآور شوند.
یکی از خواسته های تجمع های کارگری امسال در برخی ایالت های آمریکا، اعتراض به مداخله آمریکا در ونزوئلا بود که شعار می دادند 'از ونزوئلا دست بردارید'.
مبارزه با نژادپرستی، جنسیت گرایی، بیگانه هراسی و تبعیض، نه به جنگ و نه به دیوار مرزی خواسته این راهپیمایی کنندگان بود.
ایلهان عمر نماینده مسلمان مجلس آمریکا هم در یادداشت توئیتری خود نوشت روز کارگران را جشن می گیریم و هر روز ما باید بکوشیم تا صدای مردم سخت کوشمان بالا رود.
در سیاتل هم صدها نفر به خیابان ها آمدند و خواستار توجه به کارگران و حقوق مهاجران و تقبیح سیاست های مهاجرتی ترامپ، بالا بودن هزینه تامین مسکن و بازداشت کردن جوانان شدند.
برابر گزارش های منابع خبری این تجمع ها مسالمت آمیز بوده و هیچ برخورد یا بازداشتی اعلام نشده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها