پیشروی تروریست ها به سوی مواضع ارتش سوریه تکذیب شد

پیشروی تروریست ها به سوی مواضع ارتش سوریه تکذیب شد
شنبه 14 ارديبهشت 1398 - 08:49

منابع میدانی، تسلط تروریست ها بر مناطق اطراف شهرهای محرده و السقیلبیه استان حماه سوریه را تکذیب کردند.

العالم ـ سوریه

بنابر اعلام تلویزیون سوریه، منابع آگاه میدانی، اخبار منتشر شده از تسلط تروریست ها بر مناطق اطراف شهرهای محرده و السقیلبیه و مواضع ارتش سوریه در شمال غربی حماه را تکذیب کردند.
براساس این گزارش، در جریان درگیری ارتش سوریه با گروه های تروریستی در اطراف قلعه المضیق، شماری از تروریست های عضو جبهه النصره و ارتش آزاد به هلاکت رسیدند.
یگان های موشکی و توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع و استحکامات گروه های تروریستی در روستاها و شهرک های کفرسجنه، معرزیتا، مرعیان، کفرعوید، کرسعه، الهبیط، حاس، المسطومه، ترملا و الشیخ دامس در ریف ادلب را هدف قراردادند.
شهرک های الجنابره، اللطامنه، کفرنبوده، قلعه المضیق و الصهریه در ریف حماه نیز زیر آتش سنگین موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه و جنگنده های روسی قرار دارد.
در چند روز گذشته و با افزایش نقض آتش بس در استان های حلب، حماه و ادلب توسط تروریست ها، ارتش سوریه و جنگنده های روسی مواضع تروریست ها را در این مناطق زیر آتش سنگین خود گرفته اند.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه 17 سپتامبر 2018 (26 شهریور 1397) در شهر سوچی درباره ادلب به توافقی دست یافتند که براساس آن مقرر شد تا 15 اکتبر (23 مهر 1397) منطقه عاری از سلاح تا عمق 15 تا 20 کیلومتری در خطوط تماس نیروهای دولت سوریه و عناصر مخالف در ادلب ایجاد شود و مقامات نظامی ترک و روس بر این روند نظارت داشته باشند.
منابع نزدیک به ارتش سوریه می گویند که این توافق به دلیل ناتوانی ترکیه در انجام تعهد خود به طور کامل اجرا نشد و گروه های تروریستی به صورت روزانه به نقض این توافق اقدام می کنند و علاوه بر حمله به مواضع ارتش، غیرنظامیان را نیز در مناطق مختلف هدف قرار می دهند.

پربیننده ترین خبرها