روسیه: تا ابد با حضور تروریستها در ادلب کنار نخواهیم آمد

روسیه: تا ابد با حضور تروریستها در ادلب کنار نخواهیم آمد
دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 - 22:47

روسیه با تاكيد بر اینکه تا ابد با حضور تروریستها در ادلب کنار نخواهد آمد، متعهد شد که مواضع شلیک موشکها به پایگاه حمیمیم در غرب سوریه را منهدم کند.

العالم . سوریه

سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه گفت: "نمی توانیم تا ابد حضور تروریستها در خاک سوریه را تحمل کنیم. تعداد تروریستها در ادلب متاسفانه بسیار زیاد است؛ آنها این منطقه را تحت سیطره دارند".

وی خاطرنشان کرد که روسیه به اجرای توافقات با شرکای خود در مساله سازش در سوریه ادامه می دهد. باید درد و رنج غیرنظامیان در سوریه به پایان برسد. این مساله وظیفه ای بسیار سنگین و دشوار است. و برای حل و فصل آن تلاش می کنیم، همانطور که نیروهای دولتی نیز دست به همین تلاش می زنند"

معاون وزیر خارجه روسیه توضیح داد که "ما از طرف خود تاکید می کنیم و از همگان می خواهیم تا لفظا و عملا بر پایبندی به حاکمیت سوریه و وحدت اراضی آن تاکید کنند. ادلب منطقه ای سوریه ای است".

ورشنین در واکنش به حملات مستمر علیه پایگاه حمیمیم از سوی عناصر مسلح در سوریه، از عزم کشورش برای پاسخ به این عملیات خبر داد و گفت: ما همواره به حملاتی که غیرنظامیان و نیز نظامیان ما را از جمله نظامیان در پایگاه الحمیمیم را هدف قرار می دهند، به دقت پاسخ می دهیم.. مواضع شلیک را منهدم خواهیم کرد".

پربیننده ترین خبرها