ارتش سوریه حمله تروریست های النصره به مناطق امن حماه را دفع کرد

ارتش سوریه حمله تروریست های النصره به مناطق امن حماه را دفع کرد
سه شنبه 31 ارديبهشت 1398 - 13:41

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان های ارتش سوریه هجوم تروریست های النصره به مناطق امن ارتش سوریه در شمال استان حماه را ناکام گذاشته و شمار زیادی از آنان را به هلاکت رساندند.

العالم ـ سوریه

بر اساس گزارش سانا، ارتش سوریه در پاسخ به این حمله مواضع و تجمعات گروه های تروریستی در حومه استان حماه را هدف قرار داد.
یگان های ارتش سوریه در محور 'الحمامیات' در مناطق امن استان حماه با تروریست ها درگیر شدند که در نتیجه شمار زیادی از آنان به هلاکت رسیده و شمار دیگری گریختند.
از سوی دیگر، تروریست ها امروز (سه شنبه) با زیرپاگذاشتن توافق مناطق کاهش تنش با چندین خمپاره و راکت دو شهرک «بریدیج و کفر نبوده» را هدف قرار دادند که موجب بروز خسارت در منازل شماری از هموطنان شد.
گفتنی است شهرک راهبردی کفر نبوده چندی پیش در چارچوب عملیات آزادسازی استان ادلب از تروریست ها بازپس گرفته شد.
دوشنبه هفته گذشته نیز، تروریست های «النصره و گردان العزه» با حمله به ماطق امن شمال استان حما سعی در ناامن کردن اوضاع داشتند که در نهایت ارتش سوریه آنان را ناکام گذاشت.
این حملات در حالی انجام می شود که تروریست ها شنبه شب از توافق برای آتش بس 72 ساعته خبر داده بودند.
سوریه به تازگی اعلام کرد که عملیات آزادسازی استان ادلب و پاکسازی شمال استان 'حماه' را آغاز کرده است؛ تاکنون در این عملیات شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیده و چندین منطقه راهبردی در حومه حماه آزاد شده است.
به گزارش ایرنا، استان ادلب با بیش از سه میلیون نفر جمعیت اکنون تنها کانون تجمع تروریست ها و مخالفان دولت قانونی سوریه است.
گفته می شود هم اکنون 146 هزار تروریست که برخی از آنها سوری و شمار زیادی از آنها تروریست هایی از 60 کشور جهان می باشند در شمال غرب سوریه در استان ادلب و شمال حماه و غرب حلب حضور دارند.
پیش از حمله ارتش سوریه به این منطقه برای آزادسازی آن، ترکیه از بیم یا بهانه گسیل شدن میلیون ها آواره، از روسیه خواست به آنکارا برای جداکردن تروریست ها از مخالفان و حل و فصل اوضاع ادلب با کمترین هزینه فرصت بدهد.
«ولادیمیر پوتین» نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد منطقه ای حائل اطراف ادلب تشکیل شود و پلیس نظامی دو کشور در آن به گشت زنی بپردازند و در مدت زمانی مشخص ترکیه با خارج کردن ادوات و تسلیحات سنگین نظامی کار را به سرانجام برساند.
با گذشت زمان ترکیه نتوانست طبق زمانبندی پیش برود، بنابراین از روسیه زمان بیشتری خواست، پوتین اگر چه تقاضای «رجب طیب اردوغان» را رد نکرد، اما گفت که وضعیت نمی تواند تا ابد این گونه باشد و باید تکلیف مشخص شود.

پربیننده ترین خبرها