دعوت رسمی امارات از رژیم صهیونیستی برای شرکت در نمایشگاه «اکسپو 2020»

دعوت رسمی امارات از رژیم صهیونیستی برای شرکت در نمایشگاه «اکسپو 2020»
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 14:52

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد، امارات به صورت رسمی از این رژیم برای مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو 2020» دعوت کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد، تل‌آویو دعوتی رسمی از امارات برای مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو 2020» دریافت کرده است.

در این گزارش آمده است: برگزارکنندگان (نمایشگاه) اعلام کرده‌اند که ایران و اسرائیل در نمایشگاه مذکور شرکت خواهند کرد و هر کدام غرفه خاص خود را خواهند داشت؛ علیرغم اینکه روابطی علنی میان اسرائیل و امارات وجود ندارد اما هر دو در نگرانی‌شان در قبال ایران مشترک هستند.

روزنامه مذکور افزود، حدود 11 میلیون نفر از نمایشگاه اکسپو بازدید خواهند کرد که سود بسیاری را نصیب امارات می‌کند.

اسرائیل‌الیوم در ادامه نوشت: موساد همان طرفی است که جزئیات حضور رسمی اسرائیل در نمایشگاه اکسپو را با مسئولان اماراتی هماهنگ می‌کند.

شبکه صهیونیستی «کان» پیش‌تر اعلام کرده بود، «یوسی کوهن» رئیس موساد در تماس‌های مستقیمی که با مسئولان اماراتی داشته، مقدمات حضور هیأت صهیونیستی را هماهنگ کرده است (جزئیات بیشتر). وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش‌تر به صورت رسمی از حضور در نمایشگاه مذکور خبر داده بود.

اکسپو 2020 قرار است در بیستم اکتبر در دبی با مشارکت 192 کشور برگزار شود. این نمایشگاه پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک، سومین رویداد مهم بین‌المللی دنیا به حساب می‌آید.

امارات نیز مانند دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس طی سال‌های اخیر گام‌هایی علنی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برداشته است. سال گذشته (2018) «میثاء العرفی»، نماینده رسمی امارات در کنفرانس «بتسوانا» که با هدف ارتقاء جایگاه زن برگزار شد، با «عوفرا إبراموفیتش»، نماینده رژیم صهیونیستی دیدار کرد. همچنین تا کنون چندین هیأت صهیونیستی به امارات سفر کرده‌‌‌‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها