جنگنده‌های ترکیه علیه «پ‌ک‌ک» در شمال عراق عملیات کردند

جنگنده‌های ترکیه علیه «پ‌ک‌ک» در شمال عراق عملیات کردند
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 19:47

وزارت دفاع ترکیه روز سه‌شنبه از انجام عملیاتی علیه «شبه‌نظامیان کرد» در شمال عراق خبر داد.

العالم _ ترکیه

وزارت دفاع ترکیه از عملیات موفق نیروهای مسلح این کشور در روز سه شنبه در منطقه « هاکرک» در شمال عراق علیه شبه‌نظامیان کرد خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «تی‌آرتی» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده که این عملیات با هدف خنثی سازی «تروریست‌های» مستقر در منطقه و نابود کردن پناهگاه‌های آن‌ها بوده است.

نیروی هوایی ترکیه هفته گذشته نیز پناهگاه‌ها و زاغه‌های مهماتی که توسط «پ.ک.ک» (حزب کارگران کردستان) در منطقه «آواسین-باسیان» و حاکر مورد استفاده قرار می‌گرفت را نابود کرد.

پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. بر اساس آمار دولتی، تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در جریان عملیات‌های پ.ک.ک جان خود را از دست داده‌اند.

ارتش ترکیه در شمال عراق علاوه بر حمله به مواضع پ‌ک‌ک، علیه تروریست‌های داعش نیز عملیات انجام می‌دهد.

وزارت دفاع ترکیه به تازگی اعلام کرد که در جریان یک عملیات موفق ۶ تروریست داعشی را در شمال عراق به هلاکت رساند. در بیانیه‌ای وزارت دفاع ترکیه در این‌باره آمده که نیروهای امنیتی در یک عملیات موفق به دو کمینگاه تروریست‌های داعش در منطقه «صلاح الدین» در شمال بغداد حمله کردند.

داعش اواسط سال 2014، تقریبا یک سوم عراق از جمله «موصل» در شمال این کشور را به تصرف خود درآورد و سرانجام اواخر سال 2017 ارتش عراق اراضی خود را از چنگال تروریست‌های داعش خارج ساخت.

فارس

پربیننده ترین خبرها