روز جهانی قدس/ اسقف کلیسای ارتدوکس لبنان: بی صبرانه منتظر آزادی فلسطین هستیم

روز جهانی قدس/ اسقف کلیسای ارتدوکس لبنان: بی صبرانه منتظر آزادی فلسطین هستیم
جمعه 10 خرداد 1398 - 17:17

"جورح صلیبا" اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس جبل عامل لبنان با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: بی صبرانه در انتظار و آرزوی آزادی فلسطین هستیم تا جشن عید فطر و قربان را در سرزمین مقدس فلسطین برگزار کنیم.

العالم ـ لبنان

صلیبا افزود: قدس متعلق به همه عرب ها، مسلمانان و نیز مسیحیان است، هرچند زمان طولانی شاهد ظلم ظالمان بوده ایم اما اراده ما همچنان قوی است.

وی در مورد راهیپمایی های روز جهانی قدس تاکید کرد: تا زمانی که اینگونه راهپیمایی ها را برگزار می کنیم و پرچم مبارزه و جهاد در راه قضیه مبارک و مقدس فلسطین را بالا می بریم، خداوند یاریمان خواهد کرد و ناامید و تسلیم نخواهیم شد.

جورج صلیبا در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد تهدیدهای آمریکا ضد ایران گفت: این تهدیدات تو خالی و مانند بخار روی آب هستند و در نهایت دامن عوامل آن را خواهد گرفت.

وی در گفت وگو با ایران تاکید کرد: کسی که صاحب حق باشد گویی روی صخره ای محکم ایستاده و هیچ چیز آن را تضعیف نخواهد کرد، بنابراین ایران مقاوم و استوار باقی خواهد ماند و ما نیز در کنار مقاومت بوده و با همه کسانی که راهگشای پیروزی هستند، همراه می شویم.

صلیبا در مورد مواضعی که از کشورهای عربی در شرایط کنونی انتظار می رود، گفت: بیشتر حاکمان عربی به سمت استعمار و صهیونیسم متمایل شده اند اما امیدوارم سرعقل بیایند و از فلسطین و جهان عرب و اسلام و تمام مسائلی که ضامن منافع مسلمانان است، حمایت کنند.

پربیننده ترین خبرها