فرانسه خواستار حضور نظامی در آسیا برای مقابله با تهدید چین شد

فرانسه خواستار حضور نظامی در آسیا برای مقابله با تهدید چین شد
شنبه 11 خرداد 1398 - 14:08

بدنبال افزایش نگرانی های هند و فرانسه از افزایش تسلط نظامی و اقتصادی چین و تشدید تنش ها در دریای جنوبی چین، وزیر دفاع فرانسه بر حضور نظامی پاریس در آسیا تاکید مجدد کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روزنامه «لو موند» فرانسه، «فلورانس پارلی» استراتژی "هند - اقیانوس آرام" خود را امروز (شنبه) در نشست امنیتی «شانگری لا» در سنگاپور که نشست سالیانه کارشناسان امنیتی و مقامات آسیا است، به تفصیل شرح داد.

لو موند نوشت: با ناو هواپیما بر "شارل دو گل"، فرانسه ویژگی‌های قدرت خود را برای ارائه در نشست امنیتی سنگاپور نمایش داد.

بیستم اردیبهشت (دهم می ۲۰۱۹)، فرانسه و هند بزرگترین رزمایش دریایی مشترک خود را برگزار کردند.

نیروی دریایی فرانسه ناو هواپیمابر شارل دوگل را در این مانور دریایی شرکت داد.

ناو هواپیمابر شارل دوگل از سال ۲۰۰۱ در خدمت نیروی دریایی فرانسه است.

نیروی دریایی فرانسه پیشتر در یک دوره ۱۸ ماهه ناو هواپیمابر شارل دوگل را ارتقا داد.

نخستین حمله هوایی فرانسه از عرشه این ناو در سال ۲۰۱۵ علیه نیروهای داعش انجام شد.

در حالیکه چین با تکیه بر توان دریایی بدنبال نشان دادن قدرتمندترین نیروی نظامی در سطح اقیانوس است، به نوشته لوموند، پارلی جزییات اقتدار نظامی فرانسه را در این نشست امنیتی سالانه در شرایط تنش‌های شدید ایالات متحده و چین ارائه و بار دیگر بر حضور نظامی خود در دریای جنوبی چین تاکید کرد.

در این نشست وزیر دفاع فرانسه به همتایان خود گفت: ما دارای سرزمین‌هایی با بیش از ۱.۶ میلیون نفر سکنه، چندین جزیره از موقعیت‌های مختلف، مناطق گسترده اقتصادی منحصر به فرد و مسوولیت‌های مواجه با آن هستیم.

روزنامه لو موند افزود: یک سال پس از سخنرانی رئیس جمهوری فرانسه که بر اصطلاح آمریکایی "هند - اقیانوس آرام" بمنظور ترویج محور راهبردی "پاریس - دهلی - کانبرا" علیه چین صحه گذاشته بود و در حالیکه رئیس جمهوری آمریکا به ناتو نیز فشار می‌آورد، با رکوردشکنی تهدیدات چین، فرانسه "نقش خود را" در منطقه ایفا می‌کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه هم به اظهارات «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در نشست امنیتی سنگاپور اشاره کرد که با متهم کردن چین به تضعیف حاکمیت همسایگان خود، از پکن خواست به این اقدام پایان دهد.

او گفته چین باید روابطی بر مبنای همکاری با دیگر کشورهای منطقه داشته باشد، اما رویکرد تضعیف حاکمیت دیگر کشورها از سوی پکن باید متوقف شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها