اذعان آیزنکوت به همکاری اعراب «میانه‌رو» برای مقابله با حزب‌الله

اذعان آیزنکوت به همکاری اعراب «میانه‌رو» برای مقابله با حزب‌الله
يکشنبه 12 خرداد 1398 - 13:17

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، حزب‌الله را در صدر «تهدیدات راهبردی» این رژیم دانست و اعلام کرد، همکاری امنیتی با کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌ها در جریان است.

العالم _ فلسطین اشغالی

«گادی آیزنکوت» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم «همکاری امنیتی محکم» خود با برخی کشورها در جهان عرب را ادامه می‌دهد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از آیزنکوت گزارش داد؛ همکاری محکم میان «شین‌بت» (شاباک)، موساد و سازمان‌های امنیتی کشورهای عرب همچنان ادامه دارد و ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیستی از فرصت‌ها برای همکاری با «کشورهای عربی میانه‌رو» بهره می‌برد.

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی افزود: این همکاری برای مقابله با چالش‌های رو به رشد منطقه‌ای و تلاش برای کم کردن از خطرات متوجه اسرائیل انجام می‌شود و برای تضمین قدرت ما با هدف مقابله با چالش‌های منطقه‌ای ضروری است.

آیزنکوت در ادامه حزب‌الله را در صدر «تهدیدات راهبردی اسرائیل» قرار داد و اعلام کرد، نیروهای ایران در سوریه در درجه دوم قرار دارند.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اخیرا به عادی‌سازی روابط خود با تل‌آویو شدت داده‌‌اند؛ پس از سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان در (دسامبر 2018)، این روند علنی‌تر شد.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در حاشیه نشست ورشو (فوریه 2019) با نتانیاهو دیدار کرد. وی همچنین در گفت‌وگویی با «دوویچه ووله» آلمان، (رژیم) اسرائیل را «کشوری» در خاورمیانه توصیف کرد.

رسانه‌های صهیونیستی از نزدیکی بی‌سابقه این رژیم با بحرین، عربستان سعودی، امارات و عمان خبر داده‌اند و اعلام کرده‌‌اند نتانیاهو دنبال ایجاد روابط رسمی با کشورهای عربی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها