جنگ تجاری چین و آمریکا/ پکن شرکت پستی آمریکا را هدف قرار داد

جنگ تجاری چین و آمریکا/ پکن شرکت پستی آمریکا را هدف قرار داد
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 07:42

چین در ادامه نبرد تعرفه ها و مقابله با جنگ تجاری آمریکا، شرکت بزرگ پستی فدکس واشنگتن را هدف بازرسی ها قرار داده است.

العالم ـ آسیا

گزارش روز دوشنبه تلویزیون مرکزی چین حاکی است این شرکت در حین ارسال بسته های پستی مرتکب تخلفاتی شده است و نهاد ذی ربط در چین در حال بررسی این موضوع است.

چین اعلام کرده است نحوه اقدامات این شرکت در روزهای اخیر را مورد بررسی و بازرسی دقیق قرار می دهد مراحل ارسال بسته های پستی باید به شکلی باشد که منافع شرکت های چینی مورد حراست قرار گیرد.

این شرکت می گوید که شکایاتی از برخی مشترکان از این شرکت آمریکایی دریافت کرده است البته به نام شرکت هواوی در میان مشترکان اشاره نشده است اما این شرکت مخابراتی چین که حالا در فهرست سیاه آمریکا قرار دارد چندی پیش اعلام کرد که بسته های پستی اش بجای چین و آسیا به آمریکا ارسال شده است.

هواوی خاطر نشان می کند که بسته های پستی شرکت برای نشانی هایی در دفاتر چین و دفاتر دیگر در آسیا ارسال شده بود اما شرکت فدکس آمریکا این بسته ها را به آمریکا ارسال کرده است.

"ما جونگ شو" رییس اداره پست چین در مصاحبه با تلویزیون این کشور گفت که بازرسی ها از شرکت آمریکایی با هدف نظم دادن به برنامه ارسال بسته های پستی و حفاظت از صنعت پست چین است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید از منافع اقتصادی و نظم پست در چین آسوده خاطر باشیم، گفت: حقوق مشروع مشترکان باید مورد حفاظت قرار گیرد شرکت های چینی باید با آسودگی خاطر با شرکت های پستی کار کنند.

همزمان شرکت آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت به همکاری با چین بسیار ارزش می دهد و با مقام های مسئول در این کشور در جریان بازرسی ها همکاری خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه افزوده است که فدکس با شرکت مخابراتی و سازنده تلفن های هوشمند هواوی چین و همه مشترکان دیگر همکاری نزدیکی دارد و بسیار به این همکاری اهمیت می دهد.

به گزارش ایرنا، بازرسی ها در شرایطی صورت می‌گیرد که وزارت بازرگانی چین از تنظیم فهرست سیاه برای شرکت های خارجی خبر داده است که امنیت ملی چین را به خطر می‌اندازند برای شرکت های چینی تبعیض قایل می‌شوند و منافع آنها را نادیده می‌گیرند.

با این وصف دولت چین از ارتباط دادن بازرسی‌های شرکت فدکس با مساله هواوی و جنگ تجاری این کشور با آمریکا خودداری کرده است.

روزنامه ارگانی گلوبال تایمز چین اما می‌نویسد که این شرکت پستی به دستور مقام های آمریکایی بسته های هواوی را به آن کشور ارسال کرده است ادعایی که فدکس تکذیب کرده است.

پربیننده ترین خبرها