۲.۲ میلیارد نفر در جهان از آب سالم محرومند

۲.۲ میلیارد نفر در جهان از آب سالم محرومند
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 09:38

بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، بیش از دو میلیارد نفر از ساکنان جهان همچنان از مزایای آب سالم و بی‌خطر محروم هستند.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت سازمان ملل،گزارش جدید یونیسف و سازمان جهانی بهداشت حکایت از آن دارد که در هزاره جاری پیشرفت‌های مهمی نیز حاصل شده و هم‌اکنون ۱.۸ میلیارد نفر در فاصله ۳۰ دقیقه‌ پیاده‌روی از محل سکونت خود می‌توانند به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کنند.

اما جمعیت انبوهی از ساکنان زمین به آب سالم دسترسی ندارند؛ از جمله صدها میلیون نفر که در فاصله ۳۰ دقیقه از محل زندگی خود هیچ‌گونه منبع حفاظت‌شده آب آشامیدنی ندارند.

همچنین ۱۴۴ میلیون نفر هنوز آب‌های رهاشده در سطح و غیرقابل اعتماد از نظر بهداشتی و پزشکی را می‌نوشند.

به گفته نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، می‌توان با حفاظت از منابع آب آشامیدنی و سرویس‌های بهداشتی با‌کیفیت، جلوی شیوع بسیاری از بیماری‌ها، مانند تیفوئید، هپاتیت آ و وبا را گرفت.

بر این اساس، ۴.۲ میلیارد نفر از جمعیت زمین، یعنی بیشتر از نصف کل ساکنان، به سرویس‌های بهداشتی که زائدات را به‌طور ایمن دفع می‌کنند، و به آب‌‌های نوشیدنی سرایت نمی‌دهند، دسترسی ندارند.

پیش از این نیز صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، هشدار داده بود با ادامه روند کنونی، تا سال ۲۰۴۰ میلادی یک‌چهارم کودکان جهان با کمبود آب مواجه شده و بسیاری جان خود را به دلیل این کمبود از دست خواهند داد. بر اساس اعلام یونیسف، از هر 3 نفر در جهان، 1 نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها