جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا/ دفتر رهبر انقلاب، ظریف و فرماندهان ارشد سپاه تحریم شدند

جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا/ دفتر رهبر انقلاب، ظریف و فرماندهان ارشد سپاه تحریم شدند
دوشنبه 3 تير 1398 - 21:05

آمریکا در تحریم‌های جدید خود علیه کشورمان، وزیر خارجه ایران را نیز تحریم کرد.

العالم _ آمریکا

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا بلافاصله پس از صدور فرمان اجرایی تحریم‌های جدید علیه ملت ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تحریم‌های امروز بر نهاد رهبری ایران اعمال می‌شود.

وی افزود: ما همچنین اقدامات مشخصی را علیه مسئولان اتفاقات اخیر در نظر گرفتیم. می‌دانید که ما علیه قاسم سلیمانی تحریم‌هایی را در نظر گرفته بودیم اما امروز تعداد دیگری از مقامات ارشد نظامی ایران در این فهرست قرار می‌گیرند.

رئیس اتاق جنگ علیه ایران ادامه داد: علیرضا تنگسیری (فرمانده نیروی دریایی سپاه) که به بستن تنگه هرمز تهدید کرده بود؛ امیر علی حاجی زاده (فرمانده هوافضای سپاه) که مسئول سرنگونی پهپاد آمریکایی است، محمد پاکپور (فرمانده نیروی زمینی سپاه) هم به این فهرست افزوده شده اند.

منوچین اضافه کرد: این تحریم‌ها برای فعالیت‌های اخیر آنها است. همچنین رئیس جمهوری به من دستور داد که اواخر هفته، ظریف را هم به فهرست تحریم شدگان اضافه کنم.

وی در حالی که تحریم‌های به اصطلاح جدید را تشریح می‌کرد، اظهار کرد: همانگونه که رئیس جمهوری گفت این اقدامات برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره برای دسترسی به یک توافق جامع است.

منوچین همچنین اعلام کرد: فرماندهان پنج ناحیه نیروی دریایی سپاه که عبارتند ازعباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم، رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم، یدالله بادین فرمانده منطقه سوم، منصور روانکار فرمانده منطقه چهارم وعلی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه هم به این فهرست اضافه شده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها