عضو حزب‌الله: آمریکا و عربستان می‌خواهند با «معامله قرن» به ایران بگویند، قدس فروخته شد

عضو حزب‌الله: آمریکا و عربستان می‌خواهند با «معامله قرن» به ایران بگویند، قدس فروخته شد
يکشنبه 9 تير 1398 - 16:12

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌خواهند با «معامله قرن» ایران را تحت فشار قرار دهند و طبیعی است قلب مقاومت در لبنان و فلسطین وغیره با جمهوری اسلامی ایران باشد.

العالم - لبنان

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله اعلام کرد، «معامله قرن» یکی از ابزارهایی است که آمریکا،‌ آل‌سعود و برخی حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس برای محاصره ایران به کار گرفته‌اند و به ایران بگویند «مسأله قدس فروخته شد».

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، صفی الدین ادامه داد: معامله قرن یکی از ابزارهای نبرد است به همین دلیل طبیعی است قلب و ذهن مقاومت در لبنان و فلسطین با جمهوری اسلامی ایران باشد؛ قلب و ذهن مقاومت آزاد در سوریه، عراق، یمن، بحرین و تمام کشورهای عربی و اسلامی برای مقابله با آمریکا با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی در ادامه اجماع سیاسی در لبنان برای رد معامله قرن را ستود و افزود: این اجماع در رد اسکان (دائمی آوارگان) و معامله قرن بر دو مسأله دلالت دارد؛ اول: زمانی که معامله قرن و اسکان آوارگان رد شود چه چیزی باقی می‌ماند؟ مقاومت. دوم: کسانی که با سیاست و پول از نشست بحرین استقبال کردند، توطئه‌کنندگان علیه لبنان هستند. اجماع امروز لبنان علیه معامله قرن و اسکان آوارگان بدان معناست که بحرین علیه لبنان توطئه کرده همانگونه که سعودی علیه لبنان توطئه می‌کند.

هفته گذشته «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد، آمریکایی که سران کشورهای عربی را تحقیر می‌کند در برابر ایران ناتوان است؛ وی در ادامه بر اذعان آمریکا و متحدانش به شکست سیاست فشار بر ایران تاکید کرد.

وی افزود: ترامپ به بن‌بست راهبردی رسیده و در تعجب است، اگر اقدام به بمباران ایران کند در مشکل فرو خواهد رفت و اگر ایران را بمباران نکند باز هم در مشکل قرار دارد، اگر این مسیر فعلی را تکمیل کند به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید، اگر آن را تکمیل نکند زیان خواهد دید؛ به همین دلیل است که احیانا به آمریکایی‌ها می‌گوید باید ایران را بمباران کنید و چندی بعد تصمیم خود را عوض می‌کند .

فارس

پربیننده ترین خبرها