مسکو هرگونه مداخله در انتخابات 2020 آمریکا را رد کرد

مسکو هرگونه مداخله در انتخابات 2020 آمریکا را رد کرد
چهارشنبه 12 تير 1398 - 11:56

معاون وزیر امور خارجه روسیه خطاب به قانون‌گذاران آمریکایی گفت مسکو از هم اکنون هرگونه مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا را رد می‌کند.

العالم - آمریکا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه طی هشداری به قانون‌گذاران آمریکا گفت اتهام‌زنی مکرر به مسکو در خصوص مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، آسیب‌هایی جدی در روابط دوجانبه ایجاد می‌کند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، ریابکوف روز سه شنبه گفت: «وضعیت کلی روابط میان آمریکا و روسیه رو به بهبود نیست».

وی افزود: «آمریکا وارد مرحله کمپین‌های انتخاباتی شده است و در حال حاضر [این کمپین] درحال برگزاری است. با توجه به احساسات ضد روسی غالب بین سران آمریکا به‌خصوص در دولت، نمی‌توانیم پس‌زمینه خوشایندتری در خصوص تعریف وظایف توسط رئیس‌جمهور [آمریکا] انتظار داشته باشیم».

ریابکوف ادعاهای پیشین علیه مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را نیز بی‌اساس خواند.

کرملین پیش‌تر نیز بارها ادعای مداخله و هک کردن کمپین‌های انتخاباتی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ و انتخابات میان‌دوره‌ای سنای آمریکا در سال ۲۰۱۸ را رد کرده است.

«رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ برای به پیروزی رساندن ترامپ، پس از ماه‌ها تلاش نتوانست در گزارش خود شواهد چشم‌گیری در این رابطه ارائه دهد.

علاوه بر اتهام‌های مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، دو کشور بر سر مسائل دیگری نیز اختلاف جدی دارند.

از دیگر اختلافات مهم بین مسکو و واشتنگتن می‌توان به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها