قهرمانانی که به کمتر از خون رضایت نمی دهند!

قهرمانانی که به کمتر از خون رضایت نمی دهند!
چهارشنبه 12 تير 1398 - 21:14

دادگاهی نظامی در امریکا دیروز سهش نبه ادوارد گالگر افسر نیروهای ویژه دریایی آمریکا را از تهمت قتل جوانی عراقی در موصل که بعد از زخمی شدن به اسارت وی در آمده بود تبرئه کرد. وی همچنین از تهمت کشتن دو عراقی دیگر تبرئه شد.

العالم - کشکول

گالگر فقط به جرم عکس گرفتن دست جمعی با جنازه نوجوان 15 ساله ای که با ضربات چاقو در گردن و سینه او را به قتل رسانده و سپس وی را به طرز فجیعی خفه کرده بود محکوم شد!

وکلای او عکس گرفتن با جنازه نوجوان مقتول را با هدف بالابردن روحیه و ایجاد دوستی بین هم تیمی ها توجیه کردند! انها همچنین دلیل این اتهامات را افراد بانفوذی دانستند که می خواهند از شر گالگر خلاص شوند.

جالب اینکه گزارشی که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده بود به این نکته اشاره داشت که گالگر در برابر هم تیمی های خود از تعداد افرادی که کشته بود با افتخار صحبت می کرد. علیرغم این آمریکایی ها مجبورند به گالگر به چشم یک قهرمان ملی نگاه کنند که مظلومانه متهم شد. همچنین گروهی از نمایندگان کنگره برای آزادی وی کمپینی را با پرچمداری فاکس نیوز راه اندازی کردند، مسئله تا جایی بالاگرفت که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شخصا وارد جریان شده و از احتمال صدور عفو عام در صورت محکومیت قضایی گالگر خبر داد.

این اولین باری نیست که دادگاه های امریکا مجرمان و قاتلان را که ارتش آمریکا به آنها افتخار می کند را تبرئه می کنند. از این دست مجرمان صدها مورد در ارتش امریکا وجود دارد بلکه بعضی از آنها به دلیل جنایت در حق انسانیت مدال شجاعت دریافت کردند.

درست در چنین روزی در سال 1988 وینسس، ناو جنگی آمریکایی هواپیمای غیر نظامی ایران را در سفری از بندرعباس به مقصد دوبی در آسمان خلیج فارس با دو موشک ساقط کرد که در اثر آن همه 290 سرنشین آن من جمله 66 کودک به شهادت رسیدند و پیکر آنها در دریا پخش شدند.

آمریکایی که با منطق کابوی سرکش با سایرین برخورد می کند به جای اینکه افراد این ناوجنگی را به خاطر فعل شنیع خود محاکمه کند به آنها مدال شجاعت نیروی دریایی آمریکا را برای ماموریت مستمر خود از سالهای 1984 تا 1988 در خلیج فارس اعطا کرد.

در راستای جنایت ها و آشوبگری هایش آمریکا به ویلیام راجرز فرمانده جنایتکار ناو وینسس در سال 1990 مدال شجاعت اعطا کرد اما برای چه؟ برای "رفتار مسئولانه" و اجرای ماموریت ها به نحو احسن بین سالهای 1987 و 1989 یعنی دقیقا همان سالهای هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران اعطا کرد.

اینها قهرمانان آمریکا هستند، گروهی از جنایتکاران خونریز و بیماران روانی ضد بشریت. در پشت هر مدال شجاعت که بر سینه یک نظامی آمریکایی می نشیند، خون بیگاناهانی است که با تجاوز و ظلم به زمین ریخته شده، چرا که قهرمانی در مفهوم آمریکایی ها یعنی اینکه جنایتکارتر و وحشی تر باشی، مثلا "قهرمانان جنگ ویتنام" آمریکایی نیستند؟ همان هایی که قهرمانان تجاوز و سرقت و قتل هستند اما هر از چند گاهی از انان تقدیر می شود!

پربیننده ترین خبرها