تنزل شدید حس «غرور» آمریکایی‌ها به کشورشان

تنزل شدید حس «غرور» آمریکایی‌ها به کشورشان
پنج‌شنبه 13 تير 1398 - 12:00

طبق نتایج نظرسنجی موسسه «گالوپ»، شمار آمریکایی‌هایی که به کشور خود حس غرور و افتخار دارند، از سال 2001 تاکنون به پایین‌ترین حد خود تنزل یافته است.

العالم- آمریکا

طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی موسسه «گالوپ»، غرور آمریکایی از سال ۲۰۰۱ تاکنون به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

بنا به گزارش شبکه آمریکایی «سی ان ان»، نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که تعداد آمریکایی‌هایی که به کشور خود افتخار می‌کنند، هر سال کمتر از سال گذشته می‌شود.

طبق این گزارش، در حالیکه در سال ۲۰۱۸، ۴۷ درصد از آمریکایی‌ها، بسیار به آمریکایی‌ بودن خود افتخار می‌کردند، این رقم در سال جاری میلادی به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

در سال ۲۰۰۱، درست قبل از حملات ۱۱ سپتامبر، موسسه نظرسنجی گالوپ در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که ۸۷ درصد از مردم آمریکا به کشور خود «افتخار» می‌کنند و در بین آنها ۵۵ درصد، بسیار زیاد به کشورشان افتخار می‌کردند.

بعد از سقوط برج‌های دوقلو در حادثه ۱۱ سپتامبر در نیویورک، حس غرور آمریکایی با کاهش چشمگیری روبرو شد به طوریکه در بازه بین ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴، ۶۹ و ۷۰ درصد از آمریکایی «حس بسیار زیاد غرور و افتخار» به کشورشان داشتند.

طبق این گزارش، از سال ۲۰۰۵، با طولانی‌ شدن جنگ عراق، حس افتخار به آمریکا در میان شهروندان این کشور دچار تنزل شد به طوریکه ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها به کشورشان افتخار می‌کردند و ۴۵ درصد بسیار زیاد به کشورشان حس افتخار و غرور داشتند.

سی ان ان در گزارش خود بر اساس یافته‌های گالوپ نوشت، هم‌اکنون تنها ۳۲ درصد از مردم آمریکا به سیستم سیاسی کشور خود افتخار می‌کنند و نسبت به آن حس غرور دارند.

طبق این گزارش، در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما»، حس غرور و افتخار جمهوری‌خواهان نسبت به آمریکا از ۷۸ درصد در سال ۲۰۰۹ به ۶۸ درصد در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت.

این گزارش ادامه می‌دهد، در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، حس غرور و افتخار دموکرات‌های آمریکایی‌ به کشورشان تقریباً از زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی تاکنون به نصف کاهش یافته است به طوریکه در سال ۲۰۱۶، ۴۵ درصد از دموکرات‌ها به کشورشان افتخار می‌کردند و این رقم در حال حاضر به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

ترامپ از زمان روی کارآمدن بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه سال ۲۰۱۷، سیاست‌های بسیار تندی را در قبال کشورهای دیگر در پیش گرفته است و با خروج از بسیاری از پیمان‌های بین المللی همچون معاهده اقلیمی پاریس، برجام و ....وجهه آمریکا را در داخل و در سطح بین‌الملل تخریب کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها