در گفتگوی اختصاصی با العالم مطرح شد؛

کمالوندی: ادامه غنی سازی به همکاری شرکای اروپائی بستگی دارد

کمالوندی: ادامه غنی سازی به همکاری شرکای اروپائی بستگی دارد
يکشنبه 16 تير 1398 - 20:42

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای تاکید کرد و گفت ایران این تعهدات را کنار نگذاشته و موقتا آن را متوقف کرده، اگر اروپائی ها  به درخواست های ما پاسخ مثبت ندهند؛ تهران نیز به کاهش تعهدات خود ادامه خواهد داد در غیر این صورت به نقطه اول باز خواهد گشت.

العالم - ایران / سیاسی

"بهروز کمالوندی" در گفت وگوی ویژه با شبکه العالم اظهار داشت: با توجه به پیشنهادهای دریافتی از گروه های دیگر برای مدرن سازی راکتورهای آب سنگین اراک، تصمیم گرفتیم وضعیت آن را تغییر ندهیم و همانگونه بماند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت : سازمان درهمه سطوح و نسبت ها آمادگی غنی سازی اورانیوم که دولت ایران تعیین می کند را دارد و نسبت غنی سازی اورانیوم به نیاز کشور بستگی دارد.

وی افزود: بالا بردن میزان غنی سازی، به خاطر لجبازی با شرکا نیست و افزایش میزان آن به نیاز کشور به آب سنگین و هم چنین تامین سوخت آزمایشگاه های داخلی بستگی دارد.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری ایران گفت : اگر شرکای اروپائی به تعهدات خود عمل کنند بار دیگر ما نیز مانند گذشته اقدام خواهیم کرد .

این در حالی است که ایران امروز گام دوم برای کاهش تعهدات خود به توافق هسته ای را برداشت و بر آغاز افزایش سطح غنی سازی اورانیوم به بیش از3.67 درصد طی ساعات آتی تاکید کرد.

"عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در خصوص پایان مهلت 60 روزه به کشورهای اروپائی گفت: کاهش تعهدات ایران در راستای توافق هسته ای و حفظ آن است.

وی ابراز امیدواری کرد در مهلت 60 روزه جدید با اروپائی ها به توافق برسیم درغیر این صورت گام سوم نیزبرداشته خواهد شد.

وی تاکید کرد: تهران از امروز درباره سطح و کمیت غنی سازی اورانیوم تجدید نظر خواهد کرد .

پربیننده ترین خبرها