ائتلاف فتح عراق: الفلاحی مسئول کشته شدن نیروهای حشد الشعبی است

ائتلاف فتح عراق: الفلاحی مسئول کشته شدن نیروهای حشد الشعبی است
دوشنبه 17 تير 1398 - 15:02

ائتلاف فتح به رهبری هادی العامری، سرتیپ محمود الفلاحی، فرمانده منطقه عملیاتی الانبار را مسئول کشته شدن تعدادی نیروهای حشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق به دست نیروهای آمریکایی در روزهای اخیر دانست.

العالم - عراق

ائتلاف فتح این موضوع را در حالی مطرح کرده است که وزارت دفاع عراق هنوز نتیجه بازجویی خود را از الفلاحی درباره گفتگوی تلفنی لو رفته با یکی از شخصیت های عراقی مزدور سی آی ای آمریکا منتشر نکرده است.

این مزدور در گفتگوی تلفنی از الفلاحی از وی اطلاعاتی درباره مواضع نیورهای امنیتی و افراد حشد الشعبی به خصوص گردان حزب الله عراق خواسته است.

ائتلاف فتح قبل از اعلام نتایج بازجویی، الفلاحی را متهم به مزدوری کرده و از خانواده قربانیان خواسته است هر چه زودتر از وی شکایت کنند.

کریم المحمداوی، عضو ائتلاف فتح هم فرمانده عملیات الانبار را مسئول حمله نیروهای آمریکایی به مواضع حشد الشعبی و پلیس عراق دانسته و گفته است این حمله تعمدی و در نتیجه اعطای مختصات مواضع نیروهای عراقی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرده است که ائتلاف فتح اطمینان دارد که الفلاحی خائن و از مزدوران جاسوسی مرکزی آمریکاست.

کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق هم خواستار بسته شدن همه گذرگاه های آبی، هوایی و زمینی به روی محمود الفلاحی و محدود کردن حرکت وی در داخل کشور به منظور جلوگیری از فرار وی از کشور شده است و تأکید کرده است که روز دوشنبه او را برای بازجویی احضار می کند.

پربیننده ترین خبرها