دوترته: آمریکا می‌خواهد ما را برای جنگ با چین پیش بیاندازد، ما کرم خاکی نیستیم

دوترته: آمریکا می‌خواهد ما را برای جنگ با چین پیش بیاندازد، ما کرم خاکی نیستیم
دوشنبه 17 تير 1398 - 18:06

دوترته طعمه قرار دادنش توسط آمریکا برای شروع جنگ با چین را بی‌فایده اعلام کرد و گفت هرگاه آمریکا اولین شلیک را در دریای جنوبی چین انجام دهد با خرسندی شلیک بعدی را انجام خواهد داد.

العالم - آسیا

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور جنجالی فیلیپین گفت آمریکا سعی می‌کند فیلیپین را طعمه‌ای برای آغاز درگیری با چین قرار دهد.

به نوشته پایگاه خبری «بریتبارت»، پس از آن‌که یک قایق ماهی‌گیری فیلیپینی در برخورد با یک کشتی چینی غرق شد، تحریکاتی از سوی احزاب رقیب دوترته برای ایجاد رویارویی این کشور با چین صورت گرفت.

با این حال، دوترته که همچنان طبق نظرسنجی‌ها محبوبیت بالایی میان مردم کشورش دارد روز یک‌شنبه گفت: «ما هرگز در جنگ با چین پیروز نخواهیم بود اما امیدوارم چین برخی کارها را تکرار نکند».

وی افزود: «آمریکا همواره ما را [به سوی جنگ] هل می‌دهد و فریب ‌می‌دهد و مرا طعمه قرار می‌دهد. فکر می‌کنید فیلیپینی‌ها چه هستند؟ کرم خاکی؟»

دوترته خطاب به دولت آمریکا که سعی می‌کند فیلیپین را به ورود به جنگ با چین ترغیب کند، گفت: «همین حالا می‌گویم هواپیماها و کشتی‌هایتان را به دریای جنوبی چین بیاورید. اولین شلیک را انجام دهید و ما هم پشت شما هستیم. بفرمایید، بیایید بجنگیم. بگذارید آمریکا جنگ را اعلام کند. بگذارید تمام جنگ‌افزارهایشان را به دریای جنوبی چین بیاورند. اولین شلیک را انجام دهند و من خرسند خواهم بود که بعدی را شلیک کنم».

دوترته از سال ۲۰۱۶ رئیس‌جمهور فیلیپین شد و از همان ابتدا اقدامات و اظهاراتش همواره جنجالی بود. او ماه گذشته میلادی چندین کانتینر زباله را که کانادا با برچسب مواد پلاستیکی قابل بازیافت به فیلیپین فروخته بود پس از تهدیدها و منازعات چندساله، به این کشور در آن‌سوی اقیانوس آرام بازگرداند.

از دیگر اقدامات جنجالی و مهم او می‌توان به مبارزه گسترده با باندهای مواد مخدر و گروه‌های افراطی نظیر یک شاخه داعش در این کشور اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها