اجازه خروج کشتی‌های باری ایران در برزیل صادر شد

اجازه خروج کشتی‌های باری ایران در برزیل صادر شد
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 09:35

مقام‌های رسمی برزیل گفته‌اند کشتی‌های باری ایران که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا و امتناع برزیل از سوخت‌رسانی در سواحل آن کشور معطل شده بودند، سوخت دریافت کرده و اجازه یافته‌اند بندر را ترک کنند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، یک سخنگوی اتحادیه بنادر و پایانه‌های دریایی برزیل به رویترز گفت سوخت‌رسانی به شناورهای ایران در اوایل روز ۲۷ ژوئیه (5 مرداد) آغاز شد.

این دو کشتی از دو ماه پیش در بندری در برزیل متوقف شده بودند و شرکت ملی نفت برزیل، پتروبراس، به دلیل نگرانی‌ها و پیامدهای ناشی از تحریم‌های آمریکا، از ارائه سوخت به آنها خودداری می‌کرد.

شرکت نفت برزیل دلیل تحویل ندادن سوخت به کشتی‌های ایرانی را حضور آن‌ها و شرکت مالک، در فهرست تحریم‌های واشینگتن، عنوان کرده بود.

انتظار می‌رود کشتی باوند با بار ذرت به مقصد ایران، بندر پاراناگوآ را ترک کند و کشتی ترمه نیز راهی امبیتوبا خواهد شد تا بار ذرت خود را دریافت کند.

دادگاه برزیلی که سوم مرداد حکم به سوخت‌رسانی به کشتی‌ها داده، می‌‌گوید شرکت صادرکننده ذرت به ایران، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد و در نتیجه پتروبراس باید به کشتی‌های حمل‌کننده بار این شرکت سوخت تحویل دهد.

دو روز پیش روبرتو کاستلو برنکو، مدیرعامل پتروبراس، به رویترز گفته بود شرکت او به حکم دادگاه احترام خواهد گذاشت.
ایران بزرگ‌ترین واردکننده ذرت از برزیل، و پنجمین واردکننده گوشت و سویا از این کشور است.

پربیننده ترین خبرها