خانیونس؛ اسم رمز شکست رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی

خانیونس؛ اسم رمز شکست رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 13:09

یک تحلیلگر صهیونیست گفت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در دیدارهایش با فرماندهان ارشد این رژیم، بیشترین نامی را که تکرار می‌کند، خانیونس است .

العالم - فلسطین اشغالی

برآوردهای میدانی و عملیاتی که اخیرا ارتش رژیم صهیونیستی با آن روبه‌رو بود آمال و آرزوهای «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند؛ شخصی که نزدیک شش ماه است پست مذکور را بر عهده گرفته است.

«امیر آرون» کارشناس نظامی صهیونیستی در وبگاه «واللا» نوشت: نام شهر خانیونس واقع در جنوب نوار غزه در مشورت‌هایی که کوخاوی با فرماندهان ارتش و اعضای اطلاعات (این رژیم) داشته بسیار به کار برده شده و اسم رمزی برای شکست وی بوده است.

آرون تأکید کرد: در حال حاضر منطقه‌ای در نوار غزه یا لبنان وجود ندارد که به اندازه خانیونس از ‌آن نام برده شود زیرا شکستی که ارتش و دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل «امان» و دستگاه امنیت عمومی «شاباک» متحمل شد برای وقوع جنگی وسیع کافی بود اما کوخاوی دستکم در زمان فعلی خواستار آن نبود. هدف اصلی فرماندهی ارتش اسرائیل جلوگیری از جنگ در مرحله آینده یا حداقل به تأخیر انداختن آن است.

وی در ادامه نوشت: ارتش با کمک شاباک برای ورود به مناطق فلسطینی هر از چند گاه آماده است، هر زمانی گیاهی بیشتر از حد لازم رشد می‌کند برای کوتاه کردن آن و برگشت به حجم طبیعی وارد عمل می‌شوند. این همان راهبردی است که موساد در خارج و در رابطه با محور ایرانی و حزب‌الله از آن استفاده می‌کند اما یک تفاوت دارند؛ ابزار کوتاه کردن گیاه در خارج، صدا خفه کن دارد و سر و صدایی به راه نمی‌اندازد اما در داخل مناطق فلسطینی اینگونه نیست علیرغم اینکه ما برخی اوقات ناچار می‌شویم در رابطه با حماس نیز از صدا خفه کن استفاده کنیم مانند عذرخواهی اخیر اسرائیل به دلیل کشتن یکی از اعضای نظامی حماس.

آرون سپس تصریح کرد، علیرغم اینکه اسرائیل از طریق کانال‌های رسمی به حماس پیام فرستاده اما حماس خواستار توضیحی شبیه به معذرت‌خواهی علنی شد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آماده پرداخت هر هزینه‌ای مقابل عدم وقوع جنگ در آستانه انتخابات است زیرا وی نمی‌داند این جنگ چقدر طول خواهد کشید و بهای «خون‌های اسرائیلی‌ها» چقدر خواهد شد.

بیستم آبان‌ماه گذشته (یازده نوامبر ۲۰۱۸) گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی بر اساس عملیات از پیش طراحی شده به منطقه‌ای در شرق خانیونس حمله کرده و یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام را به شهادت رساندند.

میان نیروهای مقاومت و کماندوهای صهیونیست ‌پس از لو رفتن این عملیات ناموفق، درگیری شدید رخ داد که در پی آن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و یا زخمی شدند.گردان‌های القسام نام عملیات نیروهای مقاومت را که باعث شکست ماموریت نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی شد، «حد السیف» (لبه شمشیر) نامیده‌اند.

رژیم صهیونیستی ضمن انتشار نتایج مربوط به عملیات ناموفق کماندوهایش در نوار غزه، به شکست این عملیات اذعان کرد و از اشتباهات تاکتیکی بسیار خبر داد و پس از آن تعداد زیادی از فرماندهان نظامی این رژیم استعفا دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها