مقام حزب‌الله:

بحرین در حال اجرای پروژه اسرائیلی ـ آمریکایی است

بحرین در حال اجرای پروژه اسرائیلی ـ آمریکایی است
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 16:11

عضو شورای مرکزی حزب‌الله در واکنش به اعدام دو جوان بحرینی اعلام کرد این اقدام لکه ننگی بر پیشانی عرب‌ها، مسلمانان و انسانیت است و منامه در حال نمایش سیاست جنایت، سرکوب و تروریسم پروژه اسرائیلی-آمریکایی است.

العالم - بحرین

دو جوان بحرینی به نام‌های «احمد عیسی الملالی» (۲۴ ساله) و «علی محمد العرب» (۲۵ ساله) شنبه (دیروز) به اتهام قتل یک افسر وزارت کشور بحرین در سال ۲۰۱۷ اعدام شدند.

بر اساس گزارش «النشره»، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله در واکنش به این موضوع اعلام کرد: نظام بحرین در حال نمایش سیاست جنایت، سرکوب و تروریسم از پروژه اسرائیلی-آمریکایی است، (این نظام) نظامی است که ملت را به خاطر تخت و تاج می‌کشد. اعدام جوانان بحرین لکه ننگی بر پیشانی عرب‌ها، مسلمانان و انسانیت است؛ (این نظام) نظامی است که حاضر شده ابزاری برای چاقو زدن به فلسطینی‌ها از پشت باشد و در موقعیت دشمنی با امت اسلام و ائتلاف با دشمن اسرائیلی قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ ایران به تمام جهان ثابت کرده که در صف اول مقابله با گردنکشی آمریکا قرار دارد و این کشور (ایران) درس‌هایی در زمینه ایستادگی، اقتدار، قدرت و به چالش کشیدن تکبر آمریکا به همه داده است.

نبیل قاووق ادامه داد؛ آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌ها که در برابر سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند رؤسا رفتار می‌کنند در برابر ایران خوار و ذلیل هستند. ایران ثابت کرده تنها قدرتی است که به برکت مواضع شجاعانه و حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای در برابر هیمنه آمریکا ایستاده است.

این عضو حزب‌الله سپس تصریح کرد: خون شهدای جنگ ژوئیه (2006) ثابت کرد که آمریکا تروریستی است، در رأس تروریسم جهان قرار دارد، شریک جنگ علیه لبنان و هر قطره خون ریخته شده است.

«عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان هم دو جوان مخالف سیاست‌های آل‎خلیفه را «به شدت» محکوم کرد

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها