استعفای مردی که دروغ های ترامپ را فاش می‌کرد

استعفای مردی که دروغ های ترامپ را فاش می‌کرد
دوشنبه 7 مرداد 1398 - 17:47

پس از جیم ماتیس وزیر دفاع سابق آمریکا و جان کلی رییس کارکنان کاخ سفید و اندرو مکابی معاون مدیر اف بی آی آمریکا و سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، امروز نوبت به دان کوتس مدیر اطلاعات ملی آمریکا رسید تا به سیل استعفا کنندگان بپیوندد.

العالم ـ کشکول

کوتس که بر 17 آژانس اطلاعاتی آمریکایی غیرنظامی و نظامی از جمله سازمان اطلاعات مرکزی "سی‌آی‌اِی" نظارت داشت، همواره با ترامپ در خصوص مسائل بین المللی متعدد و در راس آنها روابط با «روسیه»، «کره شمالی» و «توافق هسته ای ایران» اختلاف داشت.

به رغم آنکه تمام کسانی که استعفا کردند و یا اغلب آنها، به خاطر بی تجربگی سیاسی ترامپ و دروغگویی هایش، با او دچار مشکل شدند؛ اما استعفای کوتس به خاطر حساسیت منصبی که بر عهده داشت و نیز به سبب فاش کردن دروغ های ترامپ درخصوص حساس ترین مسائل بین المللی، نسبت به دیگر موارد استعفا جنجال برانگیزتر خواهد بود.

کوتس که از مارس 2017 ریاست اطلاعات ملی آمریکا را به عهده گرفت، بسیار زود با ترامپ به مشکل برخورد؛ برخلاف ترامپ که موضعی صلح جویانه با ولادمیر پوتین دارد، کوتس موضعی بسیار سخت در قبال روسیه اتخاذ کرد.

وی در ماه ژانویه در کنگره گفت: احتمال نمی رود که کره شمالی از سلاح هسته ای خود صرف نظر کند، وی با این سخنان اظهارات ترامپ را مبنی بر اینکه بیونگ یانگ دیگر خطری محسوب نمی شود، رد کرد.

کوتس همچنین به اعضای کنگره گفت که ایران همچنان به توافق هسته ای با قدرتهای جهانی که در سال 2015 امضا شد، و ترامپ در ماه می 2018 پس از اتهام ایران به نقض توافق از آن خارج شد، پایبند است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها