تبادل سه محکوم قضایی بین ایران و ترکیه

تبادل سه محکوم قضایی بین ایران و ترکیه
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 09:38

دادستان انقلاب و عمومی ماکو گفت: سه محکوم قضایی ایرانی و ترکیه‌ای طبق تفاهم‌نامه بین دو کشور از طریق مرز بازرگان تبادل شدند.

العالم - ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم عباس‌نژاد اظهار داشت: این محکومان با توافق مسئولان قضایی ایران و ترکیه، جهت سپری کردن محکومیت به زندان‌های کشور خود انتقال یافتند.

وی افزود: یک نفر از اتباع ترکیه که به اتهام حمل مواد مخدر در ایران به حبس ابد محکوم شده و محکومیت وی با عفو رهبر معظم انقلاب به ۲۴ سال تقلیل پیدا کرده بود، به زندان‌های ترکیه انتقال یافت.

دادستان انقلاب و عمومی ماکو ادامه داد: در مقابل آن ۲ نفر از هموطنان‌مان در کشور ترکیه که جرم آنان هم حمل مواد مخدر بود، به کشور استرداد شدند.

وی اضافه کرد: ۲ تن از اتباع ایرانی محکوم به حبس در زندان‌های «ارزروم» و استانبول نیز به ایران منتقل شدند تا بقیه محکومیت خود را در کشور خود سپری کنند.

دادستان انقلاب و عمومی ماکو به افرادی که در خارج از کشور مرتکب جرم شده و گرفتار شده‌اند، اظهار داشت: این افراد یا بستگان آنان در اولین فرصت به کنسولگری‌های جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی مراجعه کرده و مقامات جمهوری اسلامی را در جریان بگذارند تا اقدامات حقوقی و قضایی از طریق وزارت دادگستری جمهوری اسلامی پیگیری شود.

این محکومان بر اساس موافق‌نامه حقوقی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در سال ۱۳۸۸ با هدف استرداد مجرمان قضایی در امور کیفری و بازرگانی بین دو کشور منتقل شدند.

ماکو و بازرگان از شهرستان‌های شمالی آذربایجان‌غربی است که در امتداد مرزهای ایران و ترکیه قرار دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها