خودداری شل از تردد نفتکش هایش با پرچم انگلیس

خودداری شل از تردد نفتکش هایش با پرچم انگلیس
پنج‌شنبه 10 مرداد 1398 - 23:30

شرکت نفتی رویال داچ شل اعلام کرد تا اطلاع بعدی هنگام عبور نفتکش هایش از خلیج فارس و تنگه هرمز پرچم انگلیس را نصب نخواهد کرد .

العالم - اروپا

شرکت نفتی رویال داچ شل اعلام کرد تا اطلاع بعدی هنگام عبور نفتکش هایش از خلیج فارس و تنگه هرمز پرچم انگلیس را نصب نخواهد کرد.

رسانه ها در انگلیس با انتشار این خبر علت اقدام شرکت شل را نگرانی از بیم توقیف کشتی های در حال تردد با پرچم انگلیس اعلام کردند.

رسانه ها در انگلیس همچنین به نقل از دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس با رد تبادل نفتکش های توقیف شده میان ایران و انگلیس نوشتند : راب معتقد است نفتکش حامل نفت ایران به طور قانونی توقیف شده است اما ایران نفتکش انگلیس را غیر قانونی توقیف کرده است .

انگلیس نفتکش گریس یک حامل نفت ایران را پنجشنبه 13 تیر در اب های جبل الطارق به اتهام نقض قوانین اتحادیه اروپا و انتقال نفت به سوریه توقیف کرد .

این اقدام انگلیس واکنش اسپانیا را در پی داشت و مقامات اسپانیا فاش کردند که انگلیس به درخواست امریکا مبادرت به توقیف نفتکش ایران کرده است .

چند روز بعد خبرهایی در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد انگلیس چند روز پیش از این اقدام قوانین جبل الطارق منطقه زیر نفوذ خود را تغییر داده است تا بتواند بر اساس ان نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کند .

برخی کارشناسان نیز در ارزیابی اقدام دولت انگلیس آن را دام جان بولتون برای انگلیس توصیف کردند .

دو هفته بعد و 28 تیر نیروی دریایی سپاه به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یک نفتکش انگلیسی را به جرم نقض قوانین ایمنی و امنیتی توقیف کرد .

علت توقیف نفتکش انگلیسی برخورد با یک کشتی ماهیگیری و وارد کردن خسارت به آن و بی توجهی در رسیدگی به این موضوع و نیز مبادرت به اقدام خطر آفرین در حرکت در مسیر خلاف تعیین شده برای عبور و مرور کشتی ها و همچنین خاموش کردن شبکه رادیویی این کشتی و بی توجهی به اخطارهای ایمنی اعلام شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها