تشکیلات خودگردان اجرای طرح توقف همکاری با رژیم صهیونیستی را هنوز آغاز نکرده است

تشکیلات خودگردان اجرای طرح توقف همکاری با رژیم صهیونیستی را هنوز آغاز نکرده است
يکشنبه 13 مرداد 1398 - 18:24

مسئولانی در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که رام الله هنوز توقف اجرای توافقات با رژیم صهیونیستی را عملا آغاز نکرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله (کرانه باختری) شامگاه پنجشنبه سوم مرداد از تصمیم این دولت برای توقف همکاری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

این تصمیم رام الله پس از آن اتخاذ شد که در هفته آخر تیرماه رژیم صهیونیستی، ۱۰۰ واحد مسکونی فلسطینیان را در منطقه «صور باهر» قدس به بهانه اینکه مالکان آن، جواز ساخت نداشتند، تخریب کرد.

دو هفته پس از اعلام این تصمیم، یک مقام مسئول در کمیته فلسطینی توقف اجرای توافقنامه‌ها با اسرائیل اعلام کرد که اولین نشست این کمیته دیروز شنبه برگزار شده اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آلمان اعلام کرد که «کمیته در نشست دیروز به ریاست محمود عباس در رام الله (مقر ریاست جمهوری) صرفا برنامه‌های کلی مرتبط با این تصمیم را بررسی کرد».

به گفته این مسئول، هنوز تصمیمی فوری از جمله در حوزه آینده همکاری‌های امنیتی با اسرائیل اتخاذ نشده است.

این مسئول فلسطینی خبر داد که محمود عباس بر ادامه گام‌ها برای جدایی تدریجی از اقتصاد اسرائیل و یافتن جایگزین‌هایی مثل اردن و عراق، تأکید کرده است.

طبق این گزارش، جلسه‌ای که دیروز شنبه برگزار شده، در حقیقت آغاز روند تعیین مکانیزم‌های مشخص برای اجرای تصمیم توقف همکاری با طرف اسرائیلی است.

تشکیلات خودگردان فلسطین دی ماه سال ۹۶ بعد از آنکه «دونالد ترامپ»،‌رئیس جمهوری آمریکا شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، اعلام کرد که دیگر «کشور اسرائیل» را به رسمیت نمی‌شناسد.

سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و رژیم صهیونیستی در سال در سال ۱۹۹۳ متقابلا همدیگر را به رسمیت شناخته بودند.

تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از توافق اسلو، در حوزه مسائل امنیتی و اداره مناطق کرانه باختری همکاری‌هایی با صهیونیست‌ها داشته‌ است و در صورت توقف این همکاری‌ها، این مسئله می‌تواند منجر به تشدید درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی شود.

اخیرا وبگاه خبری تحلیلی المانیتوز نوشت، کارشناسان می‌گویند که دلیل اصلی اعلام قطع ارتباط تشکیلات خودگردان با تل‎آویو، عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به توافقاتی مانند اسلو و توافق گذرگاه‎ها است، اما ارتباط بین دو طرف قطع نشده و همچنان وجود دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها