حمله تروریست ها به پایگاه حمیمیم روسیه در سوریه

حمله تروریست ها به پایگاه حمیمیم روسیه در سوریه
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 19:54

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که گروه های تروریستی با خمپاره پایگاه نظامی حمیمیم روسیه واقع در حومه شهر لاذقیه در شمال غرب سوریه را مورد هدف قرار دادند.

العالم ـ سوریه

سانا بدون اشاره به نام عاملان حمله امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ساعت ۳ و نیم بعداز ظهر به وقت محلی تعدادی از گروه های تروریستی با خمپاره پایگاه نظامی حمیمیم روسیه را مورد هدف قرار دادند.

به گفته منابع خبری در پی این حادثه تروریستی تعدادی از افراد حاضر در پایگاه مجروح شدند.

تروریست ها تاکنون بارها با پهپاد و خمپاره با استفاده از مناطق اشغالی ادلب در شمال غرب سوریه پایگاه حمیمیم را مورد حمله قرار داده که با پاسخ نیروهای روسی مستقر در آن مواجه شده اند.

ارتش سوریه هم در پاسخ به این اقدامات اعلام کرد که تروریست های مورد حمایت ترکیه با هدف قرار دادن غیرنظامیان در مناطق "کاهش تنش" پایبندی خود را به آتش بس زیرپا گذاشته و نیروهای مسلح سوریه قصد دارند عملیات آزادسازی ادلب را از سر بگیرند.

ادلب ۱۱ درصد خاک سوریه است که در اشغال هزاران تروریست مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی و رژیم صهیونیستی قرار دارد. تاکنون بیش از ۸۰ درصد خاک سوریه از دست تروریست ها آزاد شده است و تنها مناطق شمال شرق و غرب در اختیار تروریست ها و کردها قرار دارد.

پربیننده ترین خبرها