آمریکا حساب‌های کاربری ظریف را در شبکه‌های اجتماعی مسدود می‌کند

آمریکا حساب‌های کاربری ظریف را در شبکه‌های اجتماعی مسدود می‌کند
جمعه 18 مرداد 1398 - 21:36

پس از اقدام آمریکا در تحریم وزیر خارجه کشورمان، وزارت خارجه این کشور خواستار مسدود شدن صفحات محمدجواد ظریف در فضای مجازی شده است.

العالم ـ آمریکا

خبرهای منتشر شده حاکی است که وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به شرکت‌های توئیتر، فیس‌بوک، اینستاگرام اعلام کرده فورا صفحات متعلق به محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، را مسدود کنند.

کشوری که سردمداران آن خود را پرچمدار آزادی بیان، آزادی عقیده و رسانه می دانند پس از این که در اقدامی بهت آور روز دهم مرداد ماه نام محمدجواد ظریف را در فهرست افراد تحت تحریم‌ خود قرار داد، حالا پا را فراتر گذاشته خواستار سانسور و مسدود شدن حساب های کاربری وزیر خارجه کشورمان در فضای مجازی شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم وزیر خارجه ایران به فرمان اجرایی اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره تحریم دفتر مقام معظم رهبری [و اشخاص و نهاد‌های وابسته به آن] استناد شده است.

پیشتر ظریف در خصوص ارتباط تحریم خود و ملاقات با یک سناتور آمریکایی گفته بود: حضور من در آمریکا برای سازمان ملل متحد بود و نه سفر به آمریکا، در سفرم به نیویورک به من گفته شد اگر پیشنهاد آن سناتور آمریکایی را نپذیرم ظرف دو هفته تحریم خواهم شد به حمد الله نپذیرفتم و تحریم هم شدم.

ظریف سوم تیر ماه 1398 که احتمال تحریم او را مطرح کرده بودند، در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته بود: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم. من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم. ایران کل زندگی و تنها تعهد من است. بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

پربیننده ترین خبرها