هیات بلند پایه اقتصادی نیکاراگوئه با ظریف دیدار کرد

هیات بلند پایه اقتصادی نیکاراگوئه با ظریف دیدار کرد
شنبه 19 مرداد 1398 - 20:28

هیات اقتصادی نیکاراگوئه به ریاست ایوان کوستا وزیر دارایی و اعتبارات دولتی این کشور و هیات همراه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کردند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

به گزارش عصرشنبه اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، در این دیدار ابعاد مختلف همکاری های دوجانبه بویژه در زمینه های دارویی، تجاری، بانکی و کشاورزی مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

آقای کوستا ضمن اشاره به ملاقات امروز خود با وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان و انعقاد موافقتنامه تشویق سرمایه گذاری متقابل، به وجود فرصتهای گسترش همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف اقتصادی دوجانبه به ویژه در حوزه دارویی و کشاورزی و نیز ظرفیتهای خوب نیکاراگوئه در کشت فراسرزمینی اشاره کرد و خواستار توسعه و تعمیق همکاریهای دو کشور در تمامی زمینهها شد.

ظریف در اواخر تیر ماه گذشته پس از شرکت در اجلاس سازمان ملل متحد در نیویورک به ماناگوآ (پایتخت نیکاراگوئه) سفر کرده و با مقامات این کشور از جمله رئیس‌جمهوری، رئیس مجلس، وزیر امور خارجه، وزیر توسعه تجارت و صنعت، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و دارایی، رییس فراکسیون ساندنیست‌ها در مجلس و رییس مرکز توسعه تجارت نیکاراگوئه دیدار کرده بود.

پربیننده ترین خبرها