همزمان با افزایش تیراندازی‌ها در تورنتو

نخست‎وزیر کانادا خواستار حل بحران تیراندازی در این کشور شد

نخست‎وزیر کانادا خواستار حل بحران تیراندازی در این کشور شد
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 01:19

رئیس جمهور کانادا جهت مقابله با گسترش خشونت ناشی از استفاده از سلاح‌های گرم با شهردار تورنتو دیدار کرد.

العالم-آمریکا

همزمان با افزایش شمار موارد تیراندازی در تابستان سال جاری در «تورنتو» کانادا، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر این کشور خواستار اتخاذ سیاست‌هایی به منظور مقابله با این معظل شده است. ترودو در همین رابطه سه شنبه با «جان توری» شهردار تورنتو دیدار و با وی در صوص مقابله با گسترش خشونت در کانادا رایزنی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» جاستین ترودو در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با شهردار تورنتو گفت: «تیراندازی‌های اخیر بر لزوم قضاوت صحیح در زمینه سیاست استفاده از سلاح های گرم تاکید می‌کند. ما در این زمینه به اقدام عملی نیاز داریم. اما من و توری، شهردار تورنتو موافقیم که نمی‌توانیم به سادگی راهی را برای حل این مشکل پیدا کنیم

به گفته پلیس، تورنتو شاهد افزایش خشونت اسلحه در سال 2019 بود به طوری‌که 267 تیراندازی منجر به کشته شدن 20 تن و جراحت 132 نفر شد. این درحالی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته (2018) در 248 مورد تیراندازی ، 30 نفر کشته و 109 نفر زخمی شده بودند.

در حالی که مرگ ناشی از تیراندازی در کانادا در مقایسه با آمریکا ناچیز است ،اما بحث کنترل اسلحه به در این کشور به سرعت در حال شکل گیری است و به یک موضوع مهم در انتخابات آینده فدرال در کانادا که ماه اکتبر (آبان) برگزار می‌شود تبدیل خواهد شد.

در یکی از تازه ترین موارد تیراندازی در کانادا، پلیس این کشور از تیراندازی نزدیک مکان برگزای جشن قهرمانی بسکتبال در تورنتو خبر داد.این حادثه تیراندازی در میدان «فیلیپ ناتان» تورنتو نزدیک مراسم جشنی که برای قهرمانی تیم تورنتو در لیگ بسکتبال برگزار شده بود، روی داد.

بر اساس گزارش منابع خبری، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در این مراسم حضور داشت و زمان وقوع حادثه در کنار بازیکنان بسکتبال باقی بماند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها