مقام نروژی: علی‌رغم اتحاد با آمریکا، اسلو قویاً از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند

مقام نروژی: علی‌رغم اتحاد با آمریکا، اسلو قویاً از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند
پنج‌شنبه 31 مرداد 1398 - 16:16

رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان نروژ در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه ایران ضمن درخواست برای بازگشت تهران به تعهدات برجامی گفت علی‌رغم اتحاد با آمریکا، اسلو قویاً از توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.

العالم - اروپا

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای امروز (پنجشنبه) خود با مقامات نروژی، با خانم «آنیکن هوئیت فلدت» رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی پارلمان این کشور دیدار و در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

فلدت پس از این دیدار به میان خبرنگاران آمد و درباره گفت‌وگوهایش با ظریف توضیح داد: «تماس مستقیم بین ما و‌ طرف ایرانی مفید است. درباره موضوعات مختلف به صورت جدی بحث کردیم. افزایش تنش بین ایران و آمریکا یکی از بخش‌های مهم گفتگوی امروز بود».

وی ضمن درخواست از ایران برای توقف کاهش تعهدات برجامی گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقدامات و اظهاراتی که باعث افزایش تنش می‌شود خودداری کنند. نروژ متحد نزدیک آمریکاست ولی قویاً از برجام حمایت می کند. از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام برگردد».

این مقام نروژی ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دوجانبه بین اُسلو و تهران، افزود:‌«ما خواستار افزایش تجارت بین دو کشور هستیم».

فارس

پربیننده ترین خبرها